کد خبر: 339992
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۱ ۱۳:۱۲:۰۳
| |

پژمان، معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد؛

اختصاص 3700 میلیارد از صندوق توسعه ملی به بازآفرینی شهری/ لزوم تلاش بخش‌های حاکمیتی در رفع مشکلات/ شناسایی 2700 محله هدف بازآفرینی شهری در کشور

سیدمحمد پژمان، معاون وزیر راه و شهرسازی، گفت: سه هزار و 700میلیارد تومان از محل صندق توسعه ملی در اختیار شرکت بازآفرینی شهری ایران قرار گرفته که یک هزار و 500 میلیارد تومان از اعتبارات اختصاص یافته از این محل برای پروژه‌ها استفاده خواهد شد.

اختصاص 3700 میلیارد از صندوق توسعه ملی به بازآفرینی شهری/ لزوم تلاش بخش‌های حاکمیتی در رفع مشکلات/ شناسایی 2700 محله هدف بازآفرینی شهری در کشور
کد خبر: 339992
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۱ ۱۳:۱۲:۰۳

اعتمادآنلاین| سیدمحمد پژمان، معاون وزیر راه و شهرسازی، ظهر امروز در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری خراسان‌جنوبی، با اشاره به شرایط اقتصادی کشور، گفت: در حال حاضر با توجه به عدم فروش نفت و سایر مسائل شرایط اقتصادی کشور مناسب نیست.

وی بیان داشت: اینکه در شرایط کنونی مردم منتظر باشند که دولت برای آن‌ها کاری انجام دهد و فکر کنند دولت پول داشته و روی گنج قارون نشسته و قرار است لوله‌ای وصل و یا اعتباری برسد اصلا درست نیست، باید خود مردم برای رفع مشکلات پیش‌قدم شده و با همکاری یکدیگر مشکلات را برطرف کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل مدیر عامل بازآفرینی شهری با اشاره به شرایط کشور در گذشته، مطرح کرد: در گذشته و قبل از فروش نفت، خود مردم خرج دولت را می‌دادند بنابراین در شرایط کنونی باید مردم تا جایی که توان دارند با همکاری یکدیگر و نهادها برای رفع مشکلات اقدام نمایند.

اختصاص 3700 میلیارد از صندوق توسعه به بازآفرینی شهری

پژمان مطرح کرد: سه هزار و 700میلیارد تومان از محل صندق توسعه ملی در اختیار شرکت بازآفرینی شهری ایران قرار گرفته که یک هزار و 500 میلیارد تومان از اعتبارات اختصاص‌یافته صندوق توسعه ملی برای پروژه‌ها استفاده خواهد شد.

وی از وجود750 پروژه نیمه‌تمام بازآفرینی شهری در کشور خبر داد و با تأکید بر اینکه اتمام این پروژه‌ها در اولویت قرار دارد، مطرح کرد: همچنین یک هزار و 580 پروژه در قالب اقدام ملی است که سال گذشته 160 پروژه آن آغاز شده و باقیمانده آن امسال عملیاتی می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل مدیر عامل بازآفرینی شهری با اعلام اینکه در محلات هدف بازآفرینی شهری نارسایی‌هایی به وجود آمده که سبب بروز آسیب شده، متذکر شد: باید در راستای رفع این آسیب‌ها قبل از اینکه به مشکلات بزرگتری تبدیل شود، اقدام کنیم.

بازآفرینی مناطق شهری؛ نیازمند اراده و عزم جدی دستگاه‌ها

پژمان با تأکید بر اینکه بافت‌های فرسوده شهری با توجه به گذر ایام و بی‌توجهی مردم منطقه دچار عقب‌افتادگی‌هایی شده، عنوان کرد: بازآفرینی این مناطق نیازمند همت، اراده و عزم جدی تمام دستگاه‌های اجرایی است.

وی بر لزوم شناسایی ضعف‌های بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی تأکید و عنوان کرد: باید راه حل‌های منطبق بر خصوصیات این محلات با رعایت هویت آنان تهیه و با تعامل مستقیم و نزدیک با مردم و سرمایه‌گذاران، خروجی کاملاْ اجرایی و اقتصادی باشد تا مردم اطمینان کنند و با تسهیلات و مشوق‌ها تحقق بازآفرینی شهری را داشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل مدیر عامل بازآفرینی شهری مطرح کرد: اینکه مردم بخواهند خودشان در آفتاب بنشینند و بگویند دولت پول و پیمانکار می‌دهد و خانه‌های ما را درست می‌کند، درست نیست بلکه باید خودشان هم برای ساخت خانه‌ها اقدام کنند.

پژمان مشکلات را در بافت‌های فرسوده و محلات هدف بازآفرینی شهری بسیار بزرگ اعلام و عنوان کرد: بافت‌های فرسوده مناطق خوبی است و نیازمند توجه است لذا مردم نیز باید توان و ظرفیت خود را جدی بگیرند و ما نیز در خدمت آن‌ها هستیم.

لزوم تلاش بخش‌های حاکمیتی در رفع مشکلات

وی با تأکید بر اینکه باید تمام بخش‌های حاکمیتی برای رفع مشکلات بافت‌های فرسوده اقدام کنند، تبیین کرد: باید از ظرفیت و توان مردم برای رفع مشکلات استفاده کنیم زیرا در غیر این صورت هیچ راهی برای پیشرفت کشور در هیچ زمینه‌ای وجود ندارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل مدیر عامل بازآفرینی شهری گفت: در حوزه نوسازی مناطق هدف طرح بازآفرینی شهری خراسان‌جنوبی نشانه‌های امیدوارکننده‌ای مشاهده نشد که امیدواریم سیاست‌های کارآمدتر برای این محدوده‌ها همراه با طرح‌های اجرایی و اقتصادی تهیه شود که مردم و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با اطمینان به این سیاست ورود به میدان داشته باشند.

شورای شهر و شهرداری مانع از ساخت‌وساز نشوند

پژمان بر لزوم همکاری شهرداری در محلات هدف بازآفرینی شهری تأکید و مطرح کرد: شورای شهر باید بحث تخفیف برای بافت‌های فرسوده و محلات هدف بازآفرینی شهری را مصوب و مانع ساخت‌وساز در این محلات نشود.

وی بر ضرورت کاهش هزینه‌های ساخت‌وساز در محلات هدف بازآفرینی شهری و بافت فرسوده تأکید و بیان داشت: همچنین طرح‌هایی که مشاوران برای محلات هدف بازآفرینی شهری و بافت‌های فرسوده ارائه می‌کنند باید اقتصادی باشد.

شناسایی 2700 محله هدف بازآفرینی شهری در کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل مدیر عامل بازآفرینی شهری از شناسایی دو هزار و 700 محله هدف بازآفرینی شهری در کشور خبر داد و افزود: این تعداد محله در 546 شهر بوده که 480 محله در اولویت برای اجرای طرح بازآفرینی شهری است.

پژمان بر لزوم ایجاد دسترسی و تسهیل حمل و نقل در معابر و خیابان‌های محلات هدف بازآفرینی شهری تأکید و بیان داشت: در این مناطق کمبود سرانه خدماتی وجود دارد بنابراین باید شهرداری‌ها و دولت در این زمینه زمین‌های مناسبی را در اختیار گرفته و به این خدمات اختصاص دهند.

وی پیرامون قیر مورد نیاز جهت آسفالت محلات هدف بازآفرینی شهری، توضیح داد: ابتدا قرار بود دولت شش هزار میلیارد تومان اعتبار برای تأمین قیر در نظر بگیرد اما این اعتبار تخصیص پیدا نکرد و مقرر گردید مجلس شورای اسلامی چهار میلیون تن قیر(دو میلیون تن مربوط به وزارت راه و شهرسازی) بدهد که در صورت واگذاری سهمیه قیر سهمیه مورد نیاز استان در نظر گرفته خواهد شد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها