کد خبر: 340004
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۱ ۱۳:۵۴:۰۶
| |

اولیور اوچا، سفیر آلمان در طرابلس:

آلمان پاپیز نشستی بین‌المللی درباره لیبی برگزار می‌کند

اولیور اوچا، سفیر آلمان در طرابلس، از تلاش کشورش برای برگزاری نشستی بین‌المللی تا پیش از پایان سال جاری میلادی با هدف بازگرداندن آرامش به لیبی خبر داد.

آلمان پاپیز نشستی بین‌المللی درباره لیبی برگزار می‌کند
کد خبر: 340004
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۱ ۱۳:۵۴:۰۶

اعتمادآنلاین| اولیور اوچا، سفیر آلمان در طرابلس، با اشاره به نگرانی برلین از وضعیت لیبی گفت: آلمان همانند بسیاری طرف‌ها لازم می‌داند اقدام جدیدی برای برقراری صلح در لیبی انجام گیرد.

اوچا در ادامه گفت: برلین تلاش می‌کند یک نشست بین‌المللی درباره لیبی را تا پیش از پایان سال جاری میلادی با هدف بازگرداندن ثبات به این کشور ترتیب دهد.

سفیر آلمان در لیبی تاکید کرد: آلمان بر اساس طرح سه‌ مرحله‌ای که غسان سلامه، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل به شورای امنیت ارائه داد با شرکای بین‌المللی اصلی خود رایزنی کرده است.

او ابراز امیدواری کرد که این تلاش‌ها به لطف کارهای مقدماتی کافی به یک اتفاق بین‌المللی معانادار در پاییز جاری منجر شود.

وی توییت کرد: در این راستا آلمان رایزنی با طرف‌های بین‌المللی اصلی را آغاز کرد و در کنار آن کارهای مقدماتی کافی را در پیش گرفت که می‌توانند به یک اتفاق بین‌المللی مهم در پاییز پیش رو منتهی شوند.

هیچ‌گونه جزئیاتی از این کنفرانس منتشر نشده و تنها برخی منابع دیپلمات اظهار کردند که این کنفرانس در برلین در اکتبر یا نوامبر برگزار خواهد شد.

درگیری‌ها در لیبی از زمان سرنگونی معمر قذافی در سال 2011 با سرعت زیادی به یک جنگ نیابتی میان گروه‌های خارجی حامی گروه‌های شبه‌نظامی مختلف تبدیل شده است.

طبق گزارش‌های سازمان ملل، حفتر با یک دولت موازی در شرق هم‌پیمان است که سال‌ها از حمایت نظامی مصر و امارات برخوردار است.

به گفته برخی منابع دیپلمات، ترکیه از ابتدای جنگ از فایز السراج حمایت می‌کند و برای نیروهای او پهپاد و خودروی زرهی می‌فرستد.

این منابع به نقل از غسان سلامه گفتند، برخلاف فرانسه و ایتالیا که برای نفوذ در لیبی با یکدیگر رقابت می‌کنند و منافعی در دو بخش نفت و گاز لیبی دارند، آلمان می‌تواند اقدامات میانجیگرانه‌ای را به عنوان یک بی‌طرف در درگیری‌ها آغاز کند.

فرانسه و ایتالیا سال گذشته میلادی نشست‌هایی را میان حفتر و السراج و طرف‌های منطقه‌ای در پاریس و پالرمو برگزار کردند اما این نشست‌ها هیچ‌گونه موفقیتی به همراه نداشتند.

دیپلمات‌ها هدف از کنفرانس را تشویق طرف‌های خارجی به ممنوعیت تسلیحاتی و نیز اجرای آتش‌بس جهت اجرای مذاکراتی درباره مشارکت در حاکمیت و در نهایت برگزاری انتخابات دانستند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها