کد خبر: 340023
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۱ ۱۴:۴۷:۰۰
| |

لطفی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

دولت قانون برداشت از صندوق توسعه برای اشتغال روستایی را اجرا کند/ نظارت مناسب بر عملکرد اصناف وجود ندارد/ وضعیت اقتصادی کشور شکننده و حساس است

حسن لطفی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس وضعیت اقتصادی کشور را شکننده و حساس دانست و گفت: سال گذشته رهبر معظم انقلاب اجازه دادند که یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشته و برای اشتغال جوانان در روستاها هزینه شود، اما تاکنون این مصوبه از سوی دولت اجرا نشده است.

دولت قانون برداشت از صندوق توسعه برای اشتغال روستایی را اجرا کند/ نظارت مناسب بر عملکرد اصناف وجود ندارد/ وضعیت اقتصادی کشور شکننده و حساس است
کد خبر: 340023
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۱ ۱۴:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| حسن لطفی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضع موجود اقتصادی کشور، شرایط حال حاضر اقتصاد کشور را در رکود تورمی توصیف کرد و گفت: سال گذشته رهبر معظم انقلاب اجازه دادند که یک میلیارد و 500 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برداشته و برای اشتغال جوانان در روستاها هزینه شود، اما تاکنون این مصوبه اجرا نشده است.

وی با بیان اینکه رونق کسب و کار در کشور باید از سوی دولت پیگیری شود، اظهار داشت: در شرایط موجود، کسب و کار از وضعیت خوبی برای تولیدکنندگان برخوردار نیست، تعداد زیادی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها بیکار هستند و عده‌ای از شاغلان نیز در حال بیکار شدن و از دست دادن شغل‌شان هستند که دلایل زیادی از جمله فشار بانک‌ها، کمبود مواد اولیه، مباحث مالیاتی و تحریم‌ها در این مسئله نقش دارد.

نماینده مردم رزن در مجلس تصریح کرد: تورم کمرشکن در کشور ایجاد شده و نظارت مناسب بر عملکرد اصناف وجود ندارد، بنابراین شاهد چند قیمتی شدن کالاها و اجناس در یک کوچه و خیابان هستیم که دلیل آن عدم نظارت و سوء‌مدیریت است.

لطفی با تأکید بر اینکه نهادهای نظارتی باید نظارت بیشتری بر روند قیمت‌گذاری کالاها و فروش اجناس به دست مصرف‌کننده داشته باشند، گفت: با توجه به اینکه شاهد کاهش قیمت ارز طی هفته‌های اخیر در بازار هستیم، اما قیمت کالاهای اساسی، نه تنها کاهش نمی‌یابد، بلکه بعضا افزایش نیز می‌یابد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس وضعیت اقتصادی کشور را شکننده و حساس دانست و عنوان کرد: در این شرایط فشار بر اقشار مختلف مردم و بالاخص کارگران زیاد است و بسیاری از کارآفرینان در شرایط کنونی با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو شده‌اند.

نماینده مردم رزن در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: اگر رونق تولید محقق شود، در واقع بیکاری رفع و معیشت مردم بهبود و کارگاه‌های تولیدی رونق یافته و مشکل تورم و گرانی مهار می‌شود.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها