خادمی، نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس خبر داد:

سوال از وزیر ارشاد درباره وضعیت نابه‌سامان خبرنگاران/ برخی خبرنگاران حتی بیمه هم نیستند/ خبرنگاران اگر به مرخصی بروند، حقوق ندارند؟

هدایت الله خادمی، نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس با انتقاد از عدم توجه وزارت فرهنگ به وضعیت خبرنگاران گفت: برخی خبرنگاران فاقد بیمه یعنی ابتدایی ترین مطالبه هر فرد شاغل هستند و اگر به مرخصی بروند، پایان ماه حقوق ندارند.

سوال از وزیر ارشاد درباره وضعیت نابه‌سامان خبرنگاران/ برخی خبرنگاران حتی بیمه هم نیستند/ خبرنگاران اگر به مرخصی بروند، حقوق ندارند؟
کد خبر: 340032
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۱ ۱۵:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| هدایت‌الله خادمی، نماینده مردم ایذه و باغملک در خانه ملت، با اشاره به طرح سئوالش از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کمیسیون فرهنگی مجلس و قانع نشدنش از پاسخ‌های سید عباس صالحی، گفت: متأسفانه خبرنگاران از امنیت شغلی، بیمه تکمیلی یا بیمه خبرنگاری، حقوق و مزایای کافی و شأن و منزلتی که باید داشته باشند، برخوردار نیستند و این مسئله روی کار آن‌‎ها تأثیر می‌گذارد.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ساماندهی و حمایت از خبرنگاران اقدام خاصی انجام نداده است، گفت: حتی برخی از خبرنگاران از داشتن بیمه که حداقلی‌ترین مطالبه یک فرد شاغل بوده نیز محروم است.

وی ادامه داد: وضعیت برخی خبرنگاران به نحوی است که اگر در یک ماه چند روزی به مرخصی بروند از حقوق آن‌ها کسر می‌شود و این وضعیت به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

خادمی اضافه کرد: این بی توجهی به خبرنگاران در حالی رخ می‌دهد که برخی رسانه‌ها و دستگاه‌ها تعداد 500 نفر نیروی روابط عمومی دارند که حقوق‌های بالایی دریافت می‌‎کنند و در عین حال هیچ خروجی هم ندارند.


عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: چرا باید برخی وزارتخانه‌ها بدون هیچ نظارتی، این میزان نیروی روابط عمومی، بدون هیچ بازدهی داشته باشند و همه نوع امکانات و مزایایی نیز در اختیار این افراد قرار گیرد و از سوی دیگر خبرنگاران هیچ نوعی حمایتی نداشته باشند.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان تأکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئول این نابه‌سامانی و عدم توازن در حوزه رسانه‌ای کشور است و باید به این وضعیت سامان دهد.

خادمی یادآور شد: بخش دیگری از سئوالم از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره عملکرد یکی از رسانه‌های دولتی و تولید خوراک برای بیگانگان بود که با بودجه دولتی عملکردی کاملا جناحی دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: البته این سئوال یا انتقاد به معنای نپرداختن به رسالت خبرنگاری یا سانسور اخبار نیست بلکه به معنای پرهیز از رفتار جناحی و گروهی در یک رسانه دولتی است.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها