کد خبر: 340062
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۱ ۱۷:۲۲:۰۰
| |

پروانه سلحشوری، نماینده مردم تهران در مجلس:

پرس تی وی توانایی زنان ایرانی را به رخ جهانیان بکشد

پروانه سلحشوری، نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه زنان ایرانی همواره جزو توانمندترین زنان در جهان به شمار می آیند و تبلیغات گسترده شبکه های غربی علیه آنان سبب شده که نگاه دنیا نسبت به این دسته، افرادی محدود و بدون توانمندی باشد، از شبکه برون مرزی پرس تی وی خواست که در قالب ساخت مستند هایی از زنان موفق، توانایی بانوان ایرانی را به رخ جهانیان بکشد.

پرس تی وی توانایی زنان ایرانی را به رخ جهانیان بکشد
کد خبر: 340062
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۱ ۱۷:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| پروانه سلحشوری، نماینده مردم تهران در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و مدرس دانشگاه، با عنوان اینکه اسلام برای همه ابعاد زندگی بشر تعریف داشته است، گفت: مانند تمام مقولاتی که خداوند به آن پرداخته، زن نیز مورد توجه کلام وحی نیز بوده است، اهمیتی که در قرآن به زن داده شده را می توان در سوره ای به نام نساء دانست که در قرآن آمده است و در کنار آن سوره ای به نام کوثر داریم که به حضرت زهرا (س) دخت پیغمبر (ص) اختصاص پیدا می کند. این که خداوند برای اعراب 1400 سال پیش که دختران را زنده به گور می کردند به پیغمبرش نوید دختر دار شدنش را می دهد، نشان از این نگاه ویژه دارد.

به گزارش اعتمادآنلاین، وی درباره نزدیکی جامعه ما به این تعاریف و میزان سعی ای که نسبت به شناساندن ویژگی های زن مسلمان برای نسل امروز شده است، گفت: باید ببینیم تعریف خود دین از خودش چیست و آنچه که درجامعه جاری و ساری است به چه صورت است، بارها و بارها با جوانانی مواجه شده ام که علی رغم ظاهر غیر دینیشان از قلب پاک و روح لطیف برخوردارند، این دست از جوانان باید هدایت گردند، باید به گونه ای آموزه های دینی برای این دسته بازگو شود.

سلحشوری در پاسخ به این سوال که زن ایرانی و مسلمان چقدر قابلیت معرفی به جامعه جهانی را دارد، عنوان کرد: زن ایرانی قابلیت خودش را در سطح دنیا نشان داده، زنان ایرانی با اینکه تبلیغات علیه آنها به شدت زیاد بوده است، قابلیتشان به شکل محسوسی رشد کرده است، اگر در زمان کنونی می بینیم که زن ایرانی پزشک و طلبه است و در حوزه های علمیه تدریس می کند، بیش از 60 درصد دانشجویان ایرانی زن هستند و در دنیا می گویند که زنان ایرانی بیشترین تحصیلکردگان ایران هستند، نشان از آن دارد که این پیشرفت نمود خودش را داشته است. اما متاسفانه خیلی از این زنان فرصت های بروز و ظهور شغلی برایشان فراهم نشده است و بعضا مجبور به مهاجرت شده اند.

وی با توجه به نقشی که برای زنان در اسلام تعریف شده است، درباره دستورالعملی که شبکه های برون مرزی به ویژه پرس تی وی برای انتقال این مفاهیم به جامعه جهانی باید در نظر بگیرند، گفت: این موضوع بسیار اهمیت دارد، در سفرهای خارجی همواره با این موضوع مواجه بوده ایم که در بیرون از مرزها همه فکر می کنند زنان ایرانی بدون هیچ توانمندی و مهارتی هستند. حجاب سنت ما است، در زمان شاه کسی ما را اجبار نمی کرد. مادران ما همه چادری بودند ولی این حربه ای برای خارجی ها شده است و مدام شعار می دهند که حقوق زنان در ایران رعایت نمی شود. یا مسئله استادیوم رفتن دختران را در رسانه هایشان بزرگنمایی می کنند. نمی گویند ما چه زنان رشد یافته ای داشته ایم. بنابراین وظیفه پرس تی وی این است که زنان فرهیخته را نشان دهد، دختران ورزشکاری که مدال می آورند را نشان دهند، زنان پزشک، مهندس و اساتید موفق را در قالب مستند و برنامه های مجزا به رخ جهانیان بکشد.

این نماینده مجلس درباره نقش شبکه های برون مرزی در تعدیل نگاه دنیا نسبت به زنان مسلمان ایرانی گفت: اساسا کشوری که بخواهد روی پای خودش بایستد، استقلال خودش را حفظ کند و هویت جداگانه ای برای خودش تعریف کند؛ غرب با مخالفت با او می ایستد، به همین خاطر هم هست که با ایران اسلامی مشکل دارند و با خود اسلام چندان زاویه ای ندارند، در واقع از اسلامی که ایرانیان داشته باشند هراس دارند؛ در حال حاضر در خود مجلس امریکا زن مسلمان محجبه مشغول به کار سیاست هستند، آن ها نمی توانند به هیچ عنوان با اسلام مبارزه کنند؛ چرا که اسلام متعلق به ایران نیست، حتی شیعه متعلق به ایران نیست هم اسلام و هم شیعه در دنیا گسترده شده است، هیچ ابر قدرتی نمی تواند با دین خدا مبارزه کند، کشورهایی که به ابرقدرت معروف شده اند در مقابل قدرت لایزال الهی هیچ قدرتی ندارند. این ها موضوعاتی هستند که شبکه ای مانند پرس تی وی و دیگر شبکه های برون مرزی کشورمان می توانند به آنها بپردازند و تبیین صحیحی از آنها به جهان ارائه کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها