کد خبر: 340077
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۴ ۱۴:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

چرا اسرائیل دامنه حملات خود را گسترش داده است؟

وزارت دفاع عراق اعلام کرد 80 درصد از تحقیقات مربوط به انفجار انبارهای تسلیحات حشد الشعبی را به پایان رسانده است، در حالی که تنها متحد باقی‌مانده عبدالمهدی با تهدید از او خواست موضع صریحی در قبال این اقدام اتخاذ کند.

چرا اسرائیل دامنه حملات خود را گسترش داده است؟
کد خبر: 340077
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۴ ۱۴:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| وزارت دفاع عراق اعلام کرد 80 درصد از تحقیقات مربوط به انفجار انبارهای تسلیحات حشد الشعبی را به پایان رسانده است، در حالی که تنها متحد باقی‌مانده عبدالمهدی با تهدید از او خواست موضع صریحی در قبال این اقدام اتخاذ کند.

به گزارش اعتمادآنلاین، این تحقیقات در حالی صورت می‌گیرد که نتانیاهو هر روز بر دامنه افشاگری‌های خود در رابطه با اقدامات تجاوزکارانه رژیمش علیه کشورهای منطقه می‌افزاید.

نخست‌وزیر اسرائیل، که به گفته رقبایش به شکل ناجوانمردانه‌ای تمامی قدرت نظامی و سیاسی این رژیم را برای پیروزی در انتخابات بسیج کرده، طی ویدئویی که در پایگاه اطلاع‌رسانی معاریو آنلاین منتشر شد ادعا کرد به وزیر دفاع روسیه گفته است با توجه به قدرت گرفتن ایران در سوریه دامنه فعالیت اسرائیل در سوریه هم افزایش پیدا می‌کند.

این در حالی است که روزنامه الاخبار لبنان چند روز پیش خبر داد: پهپادهای اسرائیل که به پادگان‌های حشد الشعبی عراق حمله کرده‌اند از پایگاه‌های آمریکا در عراق به هوا برخاسته بودند.

این روزنامه لبنانی نوشت: یکی از اهداف آخرین حملات صورت‌گرفته علیه حشد الشعبی قطع جاده عراق به سوریه است، اقدامی که با موفقیت نسبی هم همراه شد و بازگشایی مرز قائم بین 2 کشور که قرار بود هفته گذشته انجام شود، به موعد دیگری موکول شد.

از سوی دیگر، پایگاه اطلاع‌رسانی آمریکایی «اینترسپت» در رابطه با چرایی گسترش تجاوزات اسرائیل به کشورهای مختلف منطقه، آن را اقدام ریشه‌دار این رژیم توصیف کرد.

در این گزارش که به قلم «پل آر بیلر» منتشر شد آمده است: اقدامات اخیر نظامی اسرائیل ریشه در تاریخ آن دارد که همواره هدف اصلی‌اش تامین امنیت برای خویش حتی به بهای از بین رفتن امنیت تمامی جهان است.

به اعتقاد این نویسنده، این دکترین نظامی اسرائیل است که همواره از آن پیروی می‌کرده است. او در عین حال آن را بی‌ارتباط با تلاش‌های صورت‌گرفته برای تشکیل ائتلاف ضدایرانی ندانست، در حالی که خبر داد هیاهوی چنین اقداماتی می‌تواند اذهان جهان را از بقیه اقداماتی که تل‌آویو صورت می‌دهد منحرف سازد.

به گفته این کارشناس، حملات نظامی اسرائیل می‌تواند خطرات زیادی برای خاورمیانه به همراه آورد و موجب بر هم خوردن ثبات و استقرار منطقه‌ای شود که مورد توجه تمامی جهان است.

بیلر می‌گوید: حملات مذکور می‌تواند جنگ بزرگی را در آن به همراه خود آورد به خصوص که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان صریح و شفاف گفته بود که در صورت هدف قرار گرفتن لبنان از طریق هوایی ،پاسخ آن تلافی‌جویانه خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها