کد خبر: 340080
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۱ ۲۱:۵۸:۳۸
| |

حذف قائم‌مقامی از جام جهانی شطرنج 2019

احسان قائم مقامی در رقابت‌های جام جهانی شطرنج نتوانست از سد حریف خود بگذرد و از جام جهانی 2019 حذف شد.

حذف قائم‌مقامی از جام جهانی شطرنج 2019
کد خبر: 340080
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۱ ۲۱:۵۸:۳۸

اعتمادآنلاین| دیدارهای تکمیلی مرحله نخست رقابت‌های جام جهانی شطرنج(دو بازی سریع 25 دقیقه‌ای) امروز برگزار شد و قائم‌مقامی نتوانست جواز حضور در مرحله دوم را کسب کند.

امروز محمدامین طباطبایی (2642) برابر باسم امین از مصر (2699) به یک پیروزی و یک تساوی رسید تا به مرحله بعد صعود کند. بدین ترتیب طباطبایی در مرحله بعد حریف جفری شیونگ سوپر استاد بزرگ آمریکایی شد.

در دیگر دیدار تکمیلی، احسان قائم‌مقامی (2544) مقابل یانگ یی یو از چین (2763) قرار گرفت. دو بازیکن در رقابت سریع 25 دقیقه‌ای خود به تساوی رسیدند تا کار به دو مسابقه سریع 10 دقیقه‌ای کشیده شود. در این قسمت نیز قائم‌مقامی و سوپر استاد بزرگ چینی به تساوی دست یافتند تا دیدار برق‌آسای 5 دقیقه‌ای تعیی‌ کننده شطرنج‌باز پیروز باشد. در این دیدار یانگ یی یو از چین پیروز شد تا نخستین استاد بزرگ شطرنج ایران در عین شایستگی از صعود به مرحله بعدی بازماند.

بدین ترتیب فیروزجا، مقصودلو و طباطبایی راهی دور دوم شدند تا برای نخستین بار در تاریخ سه شطرنج‌باز ایرانی در مرحله دوم جام جهانی حضور یابند.

طبق برنامه در مرحله دوم فیروزجا به مصاف دوبُف از روسیه، قهرمان حال حاضر سریع جهان می‌رود و مقصودلو با آرونیان ارمنی مدافع عنوان قهرمانی به رقابت خواهد پرداخت. مسابقات مرحله دوم جام جهانی از فردا ساعت 14:30 آغاز می شود.

دهمین دوره رقابت های جام جهانی در خانتی مانسیسک روسیه برگزار می شود و مجموع جوایز در نظر گرفته شده برای این مسابقات یک میلیون و ششصد هزار دلار است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها