بیانیه مشترک 5 کشور اروپایی در محکومیت وعده‌های نتانیاهو درباره کرانه باختری

انگلیس، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و فرانسه با صدور یک بیانیه مشترک وعده‌های انتخاباتی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی را محکوم کردند.

بیانیه مشترک 5 کشور اروپایی در محکومیت وعده‌های نتانیاهو درباره کرانه باختری
کد خبر: 340109
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۲ ۰۹:۰۵:۳۸

اعتمادآنلاین| انگلیس، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و فرانسه بیانیه مشترکی را درباره وعده‌های اخیر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری، منطقه غور اردن و شمال بحرالمیت به اراضی اشغالی صادر کردند.

این پنج کشور اروپایی در این بیانیه اظهارات اخیر نتانیاهو در خصوص الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی را محکوم کردند.

انگلیس، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و فرانسه همچنین نسبت به وعده‌های انتخاباتی نتانیاهو برای الحاق غور اردن و شمال بحرالمیت به اراضی اشغالی ابراز نگرانی کرده و اعلام کردند که اجرایی شدن این وعده‌ها نقض صریح قوانین بین‌المللی است.

در این بیانیه آمده است: انگلیس، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و فرانسه از تمامی طرف‌ها می‌خواهند که هیچ‌گونه اقدامی در تعارض با قانون بین‌المللی انجام ندهند تا امکان اجرای راه حل دو کشوری از بین نرود و همچنین دستیابی به فرصت تحقق صلح پایدار و عادلانه دشوارتر نشود.

در این بیانیه همچنین بر حق رژیم صهیونیستی برای حفظ امنیت خود تأکید شده است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، شامگاه سه‌شنبه در کنفرانس مطبوعاتی با تکرار وعده انتخاباتی خود اعلام کرد که پس از انتخابات کنست (پارلمان اسرائیل)، کرانه باختری، منطقه غور اردن و شمال دریای بحرالمیت را به اراضی اشغالی الحاق خواهد کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها