کد خبر: 340128
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۲ ۰۹:۳۵:۰۰
| |

آگوئرو آماده ثبت رکورد برای سیتی است

سرخیو آگوئرو در آستانه ثبت رکوردی است که پیش از او تنها دو بازیکن به آن دست یافته اند.

آگوئرو آماده ثبت رکورد برای سیتی است
کد خبر: 340128
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۲ ۰۹:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ به نقل از سایت رسمی لیگ برتر انگلیس، منچسترسیتی در حالی در هفته پنجم لیگ برتر انگلیس شنبه در کارو رود مهمان نوریچ سیتی خواهد بود که سرخیو آگوئرو امیدوار است در این مسابقه به رکوردی حیرت انگیز دست یابد.

آگوئرو که در هر 4 بازی نخست فصل سیتی برابر وستهم یونایتد، تاتنهام، بورنموث و برایتون گلزنی کرده، امیدوار است به سومین بازیکن تاریخ لیگ برتر تبدیل شود که در هر 5 بازی ابتدایی گلزنی می‌کند. پیش از این تنها دو بازیکن در تاریخ لیگ برتر موفق به ثبت چنین دستاوردی شده اند؛ خوزه آنتونیو ریس و وین رونی.

ریس فقید در فضل 05-2004 و در روزهایی که در آرسنال حضور داشت در 5 هفته ابتدایی دروازه اورتون، میدلزبورو، بلکبرن، نوریچ و فولام را گشود و مجموعا 5 گل به ثمر رساند تا به نخستین بازیکن لیگ برتری تبدیل شود که در تک تک هفته های ابتدایی گلزنی می‌کند.

7 فصل بعد، نوبت به وین رونی رسید تا چنین دستاوردی را البته به شکلی قوی تر تکرار کند. رونی در فصل 12-2011 در 5 هفته ابتدایی برابر وست بروم، تاتنهام، آرسنال (3 گل)، بولتون (3 گل) و چلسی مجموعا 9 گل به ثمر رساند. رونی با این رکورد، با 9 گل زده بهترین آمار گلزنی تاریخ لیگ برتر تا پایان هفته پنجم را هم در اختیار دارد و آگوئروی 6 گله برای رسیدن به رونی، باید برابر نوریچ هت‌تریک کند.

آگوئرو که در دو بازی نخست برابر وستهم یونایتد و تاتنهام یک گل و در بازی های بعدی برابر بورنموث و برایتون 2 گل به ثمر رسانده، خود با به ثمر رساندن 8 گل در 5 هفته ابتدایی فصل 12-2011، دومین رکورد بیشترین تعداد گل در 5 هفته ابتدایی لیگ برتر را در اختیار دارد و یک دبل دیگر، آگوئروی فصل 20-2019 را با آگوئروی 12-2011 برابر خواهد کرد.

آگوئرو در فصل 12-2011 در هفته نخست برابر سوانسی دبل کرد و بعد از یک بازی خاموش برابر بولتون، در هفته سوم روی نوار آتشین افتاد. او برابر اسپرز یک گل، برابر ویگان 3 گل و برابر فولام 2 گل زد تا در پایان هفته پنجم، 8 گله شده باشد. البته همان طور که اشاره شد، او در پایان همان هفته هم پشت سر رونی 9 گله قرار گرفته بود.

سومین آمار (بیشترین تعداد گل در 5 هفته ابتدایی) نیز متعلق به دیگو کاستا است که در فصل 15-2014 برای چلسی 7 گل در 5 بازی ابتدایی به ثمر رساند. او در دو بازی نخست برابر برنلی و لسترسیتی یک گل زد، در هفته سوم برابر اورتون دبل و سرانجام در بازی هفته چهارم برابر سوانسی هت‌تریک کرد. ترمز او بالاخره در بازی هفته پنجم برابر منچسترسیتی کشیده شد .

آگوئرو در 4 هفته آغازین این فصل در دو بازی دبل کرده و در دو بازی کار خود را با یک گل به پایان رسانده است. این در حالی است که او در دو فصل گذشته، در پایان هفته پنجم یک هت‌تریک به نام خود ثبت کرده بود. (هفته پنجم فصل 18-2017 برابر واتفورد و هفته دوم فصل 19-2018 برابر هادرزفیلد)

برای تکرار این آمار در سومین فصل متوالی، آگوئرو شنبه شب در کارو رود، ضعیف ترین خط دفاع لیگ برتر را پیش رو خواهد داشت. نوریچ سیتی با 10 گل خورده، نخستین تیمی است که همین الان تعداد گل های خورده اش را دو رقمی می‌بیند.

یک هت‌تریک ضمن حفظ روند مثبت اگوئرو و البته رساندن او به رکورد وین رونی، او را با 12 هت‌تریک به تنهایی به رکورددار هت‌تریک در تاریخ لیگ برتر بدل خواهد کرد‌. (او اکنون این رکورد را با 11 هت‌تریک، مشترکا با آلن شیرر در اختیار دارد)

منبع: نود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها