مک درموت:

وقتی ایران مراکش را برد مثل مورینیو خوشحالی کردم

مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران از تجربه کار با کارلوس کی‌روش و خاطره‌اش از برد ایران برابر مراکش سخن گفت.

وقتی ایران مراکش را برد مثل مورینیو خوشحالی کردم
کد خبر: 340156
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۲ ۱۰:۱۳:۰۸

اعتمادآنلاین| ‌ به نقل از سایت Belfast Live، میک مک درموت، عضو کادرفنی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی روسیه بود و در کنار کارلوس کی‌روش قرار داشت. او عنوان کرد بعد از برتری ایران برابر مراکش در کنار یک رستوران در روسیه چطور می‌دوید و در ادامه روی زانو خود فرود آمد.

مک درموت به سوچی رفته بود تا دیدار اسپانیا و پرتغال را زیر نظر بگیرد و روی نیمکت ایران قرار نداشت و از چند کیلومتر دورتر بازی ایران را تماشا کرد.

سرمربی فعلی تیم گلنتوران درباره برتری ایران برابر مراکش در جام جهانی که با گل به خودی مدافع حریف به دست آمد، گفت: من هنگام بازی ایران و مراکش در سوچی بودم و پیام‌هایی از طرف دوستان و خانواده داشتم که بازی چطور می‌شود.

بازی ایران و مراکش قبل از بازی اسپانیا و پرتغال بود و من از تلویزیون تماشا کردم. من این بازی را از یک رستوران تماشا کردم و نمی‌توانستم چشمم را از روی صفحه تلویزیون بردارم. وقتی ایران گل زد چنان در رستوران خوشحالی می کردم که همه می گفتند این فرد چه کسی است؟ مثل مورینیو خوشحالی کردم و روی زانو خود فرود آمدم.

این مربی در ادامه درباره کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی پیشین ایران گفت: من وظیفه تحلیل تیم ملی فوتبال اسپانیا را داشتم و از 6 ماه قبل از جام جهانی تمام بازی‌های اسپانیا را آنالیز می‌کردم. تمام تمرکز ما در جام جهانی روی مراکش بود چون اگر آن بازی را می‌باختیم عملا حذف شده بودیم. ماه‌ها از اسپانیا صحبتی نشده بود. کارلوس از من خواسته بود تا اسپانیا را تحلیل کنم و گزارش‌های زیادی از من می‌گرفت. بازی اسپانیا دیروقت بود و من باید تصاویر را آماده می‌کردم و گزارش‌ها را برای کارلوس می‌نوشتم و به همین خاطر قطار را از دست دادم و مدتی در سوچی گم شدم. ساعت 9 صبح به کمپ خودمان رسیدم و کارلوس تنها نشسته بود و صبحانه می‌خورد و ساعت یازده گزارش دو، سه ساعته خودم را از این بازی تحویل کادرفنی دادم تا او آن را خلاصه کند و در اختیار بازیکنان قرار دهد. این‌قدر فشرده و دقیق. 130، 140 روز بسیار پرفشار داشتیم و امیدوارم بقیه مربیان هم این تجربه را داشته باشند. برای یک هفته بعد از جام جهانی به ابوظبی رفتم و فقط می‌خوابیدم. کارلوس فوق‌العاده بود. من با 15، 16 مربی کار کردم و همه متفاوت بودند و سبک خودشان را داشتند. کارلوس بیش‌ترین تاثیر را روی من داشت. من به عنوان مربی بدنساز و کمک مربی در کادر او بودم و در دو تورنمت با ایران بودم .

کارلوس الان 65 سال سن دارد و می‌تواند از یک جوان 25 ساله بیش‌تر کار کند. ما 20 ساعت در روز قبل از جام جهانی کار می‌کردیم. 9 صبح کارمان را شروع می کردیم و 4 و 5 صبح به رختخواب می‌رفتیم. در کنار این کی‌روش خیلی مهربان و دلسوز بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها