سخنگوی شورای شهر تهران:

مدیریت شهری توان خود را برای تکمیل مصلای تهران به کار می‌گیرد

سخنگوی شورای شهر تهران گفت : مدیریت شهری توان خود را برای تکمیل مصلای تهران به عنوان مهمترین مرکز سیاسی اجتماعی آیینی و نماد باشکوه معماری انقلاب اسلامی به کار می‌گیرد.

مدیریت شهری توان خود را برای تکمیل مصلای تهران به کار می‌گیرد
کد خبر: 340164
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۲ ۱۰:۲۱:۱۱

اعتمادآنلاین| ‌ علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به بازدیدی که برخی از اعضای شورای شهر تهران از مصلی تهران داشتند، گفت: این بازدید با حضور رئیس شورا، تعدادی از رؤسای کمیسیون‌ها و تعدادی از اعضای هیئت رئیسه برگزار شد.


وی ادامه داد: اعضای شورای شهر تهران از بخش‌های مختلف بازدید کردند و در جریان مراحل کار قرار گرفتند. به ویژه از بخش‌های کارگاهی که هنوز تکمیل نشده و مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است، بازدید به عمل آمد.


به گفته سخنگوی شورای شهر تهران نحوه همکاری و تعامل مدیریت شهری در تکمیل سریع تر پروژه مصلای تهران، موضوعی است که مورد نظر است.


وی افزود: این دومین بازدید اعضای شورا از مصلی تهران است و پیش تر نیز بازدید دیگری انجام شده است. در رابطه با چگونگی همکاری مدیریت شهری برای تکمیل مصلی پیشتر بحث هایی مطرح شده است که باید از سوی شهرداری تهران پیگیری شود.

در سال آبان ماه 67 نامه ای از سوی آیت آلله خامنه ای و آیت الله هاشمی رفسنجانی خطاب به حضرت امام خمینی نوشته می شود و مساله ضرورت احداث مصلی تهران را مطرح می شود و محل فعلی را که در مالکیت شهرداری بوده، در این نامه پیشنهاد می شود و حضرت امام نیز فورا با این درخواست موافقت می کنند. در آن زمان، مسابقه معماری برای طرح مصلی برگزار شده بود و حتی در آن نامه، این موضوع مطرح شده است که طرح مناسبی با به مسابقه گذاشتن میان مهندسان داخلی و خارجی تهیه شده است.

مصلی تهران به لحاظ معماری نیز اثری واجد اهمیت است و در مقطعی که مقرر می شود تا این مجموعه احداث شود، مسابقه معماری بین المللی برگزار شد و گروه های معماری مختلفی طرح های پیشنهادی خود را ارایه دادند و طرح ها توسط گروهی از متخصصین برجسته داوری شد. این طرح ها در حال حاضر در دفتر مجموعه مصلی نگهداری می شود و بررسی آنها هم خالی از لطف نیست. در نهایت طرح فعلی که اثر مرحوم پرویز مویدعهد است، انتخاب شد و وارد فرایند اجرا شد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها