سیدقاسم جاسمی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی:

فرصت اروپایی‌ها برای حفظ برجام اندک است

عضو هیات‌رئیسه کمیسیون امنیت‌ ملی مجلس گفت: اجرای گام‌های چندگانه کاهش تعهدات برجامی از سوی ایران، تغییر رفتار و سیاست‌های اروپایی‌ها را در پی خواهد داشت.

فرصت اروپایی‌ها برای حفظ برجام اندک است
کد خبر: 340219
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۲ ۱۱:۳۳:۴۱

اعتمادآنلاین| سید قاسم جاسمی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرایی شدن گام سوم کاهش تعهدات برجامی از سوی ایران بیان کرد: قطعا اجرای گام‌های چندگانه کاهش تعهدات برجامی از سوی ایران، تغییر رفتار و سیاست‌های اروپایی‌ها را در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مسئولان همه کشور‌ها اذعان دارند ایران براساس توافقنامه برجام عمل می کند و تاکنون نیز خلف وعده نکرده است، افزود: علیرغم اجرای تمام تعهدات برجام از سوی ایران، اروپایی ها تحت تاثیر و سلطه آمریکا به ایران فشار آوردند تا جایی که از اردیبهشت ایران گام‌هایی را در جهت کاهش تعهدات برجامی در قالب مفاد برجام برداشت.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی با تاکید بر اینکه باید با قدرت گام سوم کاهش تعهدات برجامی را اجرا کنیم، ادامه داد: گام‌هایی که تاکنون ایران برداشته است، اروپا را تحت فشار قرار داده که به همین دلیل به زودی شاهد تغییر رفتار اروپایی‌ها در قبال تحریم ها و فشارهای اقتصادی و بانکی خواهیم بود.

جاسمی با بیان اینکه مسئولان اروپایی باید بدانند که فرصت آنها برای حفظ برجام اندک است، تصریح کرد: ایران برخلاف اروپایی‌ها به تمام تعهدات برجامی خود عمل کرده و در بازده‌های زمانی 2 ماهه نیز به آنها فرصت جبران داده اما در این مدت شاهد اقدام عملی از سوی اروپایی‌ها نبوده‌ایم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس گفت: شیوه عملکرد اروپایی‌ها در این مدت نشان داده که آنها نمی‌توانند به تعهدات برجامی خود عمل کنند و دنباله‌روی سیاست‌های آمریکا هستند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها