کد خبر: 340224
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۲ ۱۲:۳۵:۰۰
| |

دومین جرم میان‌ستاره‌ای رصد شد

دانشمندان یک شی بین‌ستاره‌ای در منظومه شمسی رصد کرده‌اند که به سمت خورشید حرکت می‌کند و 260 میلیون مایل با آن فاصله دارد.

دومین جرم میان‌ستاره‌ای رصد شد
کد خبر: 340224
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۲ ۱۲:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| حدود 2 سال پس از آنکه یک شی بین‌ستاره‌ای در منظومه شمسی رصد شد، ستاره‌شناسان شی مشابه دیگری رصد کرده اند.

درهمین راستا «جنادی بوریسف» در 30 آگوست سال جاری یک ستاره دنباله‌دار جدید در رصدخانه MARGO واقع در کریمه رصد کرد. پس از مشاهدات اولیه سیستم Scout در آزمایشگاه JPL ناسا نیز اعلام کرد این شی احتمالا منشا خارج از منظومه شمسی دارد. پس از این مرحله ستاره شناسان درباره این ستاره دنباله دار مطالعاتی انجام دادند، از جمله «دیوی فارنوچیا» از «مرکز مطالعات اشیای آسمانی نزدیک زمین» و سازمان فضایی اروپا نیز تحقیقاتی انجام داد.

این شی آسمانی که C/2019Q4 نام دارد و هنوز به طور رسمی تایید نشده منشا آن مربوط به خارج از منظومه شمسی است. اما به نظر می‌رسد در آینده نزدیک فرصت بهتری برای مطالعه آن فراهم می‌شود. این ستاره دنباله‌دار احتمالا در 26 اکتبر وارد بخش داخلی منظومه شمسی می‌شود.

طبق مشاهدات حاضر که به وسیله تلکسوپ انجام می‌شود، این شی به سمت خورشید در حرکت است و کمترین فاصله آن تا زمین 190 میلیون مایل خواهد بود. همچنین این شی 260 میلیون مایل از خورشید دور است و 8 دسامبر فاصله آن تا ستاره منظومه شمسی به کمترین میزان می رسد.سرعت حرکت این ستاره دنباله دار بسیار زیاد و حدود 93 هزار مایل برساعت است.

نخستین شی بین‌ستاره‌ای رصدشده در منظومه شمسی Oumuamua نام دارد که در 2017 کشف شد و شبیه یک سیگار است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها