کد خبر: 340387
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۲ ۱۶:۳۰:۰۱
| |

منوچین:

تخصیص خط اعتباری به ایران بدون موافقت آمریکا غیرممکن است

وزیر خزانه‌داری آمریکا با اشاره به اینکه واشنگتن کارزار فشار حداکثری علیه ایران را اجرا کرده است، گفت فرانسه نمی‌تواند بدون موافقت آمریکا اعتبار 15 میلیارد دلاری را به کشورمان تخصیص دهد.

تخصیص خط اعتباری به ایران بدون موافقت آمریکا غیرممکن است
کد خبر: 340387
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۲ ۱۶:۳۰:۰۱

اعتمادآنلاین| استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: فرانسه نمی‌تواند بدون کسب موافقت واشنگتن، اعتبار 15 میلیارد دلاری را به ایران تخصیص دهد.

او همچنین اعلام کرد او و مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، کارزار فشار حداکثری بر ایران را اجرا کرده‌اند و فرانسه می‌داند که نمی‌تواند در خصوص مسئله اعتبار‌ها واشنگتن را دور بزند.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، طرح اختصاص خط اعتباری 15 میلیارد دلاری به ایران را در ازای رعایت توافق هسته‌ای سال 2015 از سوی تهران پیشنهاد کرده است؛ این خط اعتباری با نفت ایران تضمین می‌شود. در این طرح همچنین به ایران اجازه داده می‌شود که دست‌کم 700 هزار بشکه در روز نفت به فروش برساند.

وزیر خزانه‌داری آمریکا اذعان کرد که فرانسه از آمریکا درخواست کرده بود که با این پیشنهاد موافقت کند اما بررسی این طرح از سوی دولت آمریکا را تکذیب کرد.

این در حالی است که پیش از این کریس مورفی، سناتور دموکرات آمریکایی، در صفحه توئیتر خود تلویحا از موافقت ترامپ با طرح فرانسه برای پرداخت 15 میلیارد دلار خط اعتباری به ایران در ازای بازگشت به تعهدات برجامی خبر داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها