کد خبر: 340422
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۲ ۱۸:۳۸:۰۰
| |

تحریم‌های جدید آمریکا علیه کره‌شمالی اعلام شد

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه تحریم‌های جدیدی را علیه سه گروه هکری وابسته به کره‌شمالی اعلام کرد.

تحریم‌های جدید آمریکا علیه کره‌شمالی اعلام شد
کد خبر: 340422
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۲ ۱۸:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه تحریم‌های جدیدی را علیه کر‌ه‌شمالی اعلام کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در سایت خود تحریم‌های جدید علیه سه گروه مرتبط با کره‌شمالی را اعلام کرد و بر اساس ادعای وزارت خزانه‌داری این سه گروه که نام‌های گروه لازاروس،‌ بلونوروف و آنداریل دارند در زمینه هک کردن فعال بودند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در این بیانیه اضافه کرد:گروه‌های سایبری دولت کره‌شمالی مسئول فعالیت‌های سایبری مخرب این کشور بر روی زیرساخت‌های حساس بوده‌اند. این گروه‌ها همچنین نهادهای دولت کره‌شمالی را نیز تحت کنترل داشته‌اند.

پیشتر کره شمالی ادعاهای آمریکا مبنی بر حمله سایبری این کشور به بانک‌ها و مبادلات رمز نگاری شده را تکذیب و آمریکا را به نشر شایعات متهم کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، در یک گزارش سازمان ملل متحد در ماه گذشته ادعا شد که کره شمالی از طریق حملات سایبری گسترده و پیچیده از بانک‌ها و مبادلات رمزنگاری شده 2 میلیارد دلار سرقت کرده و از آن برای تأمین اعتبار مالی ساخت‌های سلاح‌های کشتار استفاده کرده است.

خبرگزاری دولتی کره شمالی با استناد به بیانیه کمیته هماهنگی ملی این کشور برای مبارزه با پولشویی اعلام کرد: «آمریکا و سایر دشمنان اکنون شایعه‌های بی‌اساس را پخش می‌کنند. چنین شایعات ساختگی توسط دشمن نوعی بازی کثیف با هدف تضعیف وجهه کره شمالی و یافتن توجیهی برای اعمال تحریم‌ها و کارزار فشار علیه پیونگ یانگ است.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها