کد خبر: 340424
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۳ ۱۲:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

نتانیاهو در سوچی؛ آیا پوتین در انتخابات اسرائیل هم تاثیرگذار است؟

سرگئی لاوروف در حالی خبر عادی شدن اوضاع سوریه را به تمامی جهان اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو همچنان در جست‌وجوی کانال‌های حضور هوایی در حریم این کشور است.

نتانیاهو در سوچی؛ آیا پوتین در انتخابات اسرائیل هم تاثیرگذار است؟
کد خبر: 340424
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۳ ۱۲:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سرگئی لاوروف در حالی خبر عادی شدن اوضاع سوریه را به تمامی جهان اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو همچنان در جست‌وجوی کانال‌های حضور هوایی در حریم این کشور است.

به گزارش اعتمادآنلاین، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در نشست خبری خود تاکید کرد: شرایط در سوریه به حالت عادی بازگشته، جنگ به پایان رسیده و کشور به تدریج در حال بازگشت به زندگی طبیعی است.

این سخنان در حالی اعلام شد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل، برای چندمین بار طی 2 سال گذشته به روسیه سفر و با رئیس‌جمهور این کشور گفت‌وگو کرد.

به نوشته رسانه‌های اسرائیلی، پوتین ترجیح داد دقیقاً در همان جایی که قبلاً از بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه استقبال کرده بود، از نخست‌وزیر اسرائیل هم میزبانی کند، به خصوص که نتانیاهو با پرونده درخواست چشم‌پوشی مسکو از حضور هوایی اسرائیل در حریم هوایی سوریه به سوچی آمده بود.

روزنامه «اسرائیل هیوم»، که به نحوی روزنامه اختصاصی نتانیاهو قلمداد می‌شود، در گزارشی تحلیلی در این رابطه نوشت: سخنان نتانیاهو بعد از دیدار با پوتین و تاکیدش بر اینکه اسرائیل همچنان در حریم هوایی سوریه آزادی عمل خواهد داشت و این آزادی عمل در راستای گسترش همکاری امنیتی با روسیه انجام خواهد گرفت امری حائز اهمیت است.

بر اساس اطلاعات منتشرشده در این روزنامه عبری‌زبان، نتانیاهو در این سفر نیز از عادت چند سال گذشته دست بر نداشت و با خود تعدادی نقشه برد تا تصوراتش را در رابطه با تحرکات ایران در سوریه به اطلاع رئیس‌جمهور روسیه برساند.

به اعتقاد کارشناسان اسرائیلی، نتانیاهو بیش از آنکه در حال حاضر به دنبال آزادی عمل در سوریه باشد در پی استفاده از این امتیاز برای افزایش محبوبیت خود در جامعه صهیونیستی است تا انتخابات را با دردسر کمتری پشت سر بگذارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها