کد خبر: 340461
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۳ ۰۸:۵۹:۰۰
| |

سیده فاطمه حسینی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

اروپا نشان داده در برابر آمریکا استقلالی از خود ندارد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصمیم ایران برای کاهش تعهدات برجامی را واکنشی به بی‌عملی اروپایی‌ها دانست.

اروپا نشان داده در برابر آمریکا استقلالی از خود ندارد
کد خبر: 340461
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۳ ۰۸:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| سیده فاطمه حسینی با اشاره به آغاز گام سوم کاهش تعهدات ایران گفت: اروپا نشان داده در برابر آمریکا استقلالی از خود ندارد ولو این‌که آمریکا صریحا حقوق بشر را نقض کند، از جنایات صورت گرفته در یمن حمایت کند و تروریسم اقتصادی علیه ملت ایران را نشانه گیرد، همه اینها کمترین تاثیر در رویکرد اروپا به آمریکا نگذاشته و تنها سکوت اروپا را به دنبال داشته است.

وی با اشاره به خروج آمریکا از برجام در سال گذشته اضافه کرد: ایران یک‌سال بعد از این اتفاق برای کاهش تعهدات برجامی خود تصمیم به اقدام فعالانه گرفت؛ این تصمیم در شرایطی اتخاذ شد که اروپا هم نسبت به تعهداتش در برجام ضعیف عمل کرد چه زمانی که آمریکا در برجام بود و چه زمانی که این توافق را ترک کرد و اقدام به تروریسم اقتصادی علیه ملت ایران کرد، علی‌رغم این مهلت یک‌ساله اما تغییری در اجرای تعهدات اروپایی‌ها در برجام صورت نگرفت.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «اروپایی‌ها برای ایجاد راهکارهایی جهت تعامل با ایران شعارهایی دادند»، افزود: آنها در عمل اقدام موثری نکردند و ما در قبال این بی‌عملی تصمیم به کاهش تعهدات گرفتیم که این کاهش تعهدات نیز به صورت مرحله‌ای انجام شده و وقت آن است که گام سوم آن را استوار برداریم تا در راستای حفظ مواضع برحق ملت ایران اقدام شود.

حسینی یادآور شد: به تازگی گزارش سازمان ملل درباره آثار برجام نشام می‌دهد که اقدام آمریکایی‌ها در واقع تروریسم اقتصادی علیه ملت ایران است. البته شرم آورتر آنکه آمریکا ابایی از این موضوع ندارد و علاوه بر ارتکاب تروریسم اقتصادی اقدامات سخیف دیگری نظیر دزدی دریایی را انجام می‌دهد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای ما مهم است که در قبال فرصت‌سوزی‌های صورت گرفته و تروریسم اقتصادی علیه ملت ایران پیگیر اجرای کاهش تعهدات برجام باشیم زیرا توافق برجام بین 7 کشور بوده و وقتی آمریکا از آن خارج شد و اروپا نیز برای اجرای تعهداتش اقدام نمی‌کند عملا تفاهم بین 7 کشور که بارزترین نمونه جهانی از چند جانبه‌گرایی بوده کارکردش را از دست می‌دهد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها