نماینده ویژه آمریکا در امور ایران تنبیه می‌شود

منابع خبری از احتمال تنبیه انضباطی «برایان هوک» به اتهام اخراج برخی از کارکنان وزارت خارجه این کشور با اغراض سیاسی خبر داده‌اند.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران تنبیه می‌شود
کد خبر: 340488
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۳ ۰۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| دو منبع در دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از احتمال تنبیه انضباطی برایان هوک، نماینده ویژه این کشور در امور ایران خبر دادند.

به گفته این منابع که جزو افراد مشارکت‌کننده در تحقیقات از برایان هوک هستند، وی متهم است برخی از کارکنان وزارت خارجه آمریکا را با اغراض سیاسی اخراج کرده است.

دفتر بازرسی کل وزارت خارجه آمریکا در حال رسیدگی به گزارش‌هایی است که طبق آن برایان هوک و سایر مقام‌های این وزارتخانه برخی از کارکنان را به دلیل وفادار بودن به دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا از کار تعلیق کرده و یا تصمیماتی مشابه در خصوص آن‌ها اتخاذ کرده‌اند.

چندین فعال سیاسی در ماه‌های گذشته این ادعا‌ها را درباره برایان هوک و برخی دیگر از مقام‌های وزارت خارجه آمریکا مطرح کرده‌اند و دفتر بازرسی کل هم اقدام به بررسی برخی اسناد در این ارتباط کرده است.

پیشنهاد در نظر گرفتن تنبیه انضباطی برای برایان هوک در گزارش جدیدی که دفتر بازرسی کل ظرف چند هفته آینده آن را منتشر خواهد کرد، مطرح خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها