کد خبر: 340504
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۳ ۰۹:۴۸:۲۸
| |

فرمانده حشد شعبی:

تصویر مقتدی صدر کنار آیت‌الله خامنه‌ای و قاسم سلیمانی پیام روشنی داشت

یکی از فرماندهان حشد شعبی با اشاره به اینکه عراق در حال گفت‌وگو با روسیه، ایران و چین برای خرید منظومه دفاع هوایی است، گفت: ما به عنوان یک طرف مقاومت از دیدن مقتدی صدر کنار آیت‌الله خامنه‌ای و سردار سلیمانی خوشحال می‌شویم.

تصویر مقتدی صدر کنار آیت‌الله خامنه‌ای و قاسم سلیمانی پیام روشنی داشت
کد خبر: 340504
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۳ ۰۹:۴۸:۲۸

اعتمادآنلاین| احمد الاسدی، رئیس فراکسیون سند ملی و سخنگوی ائتلاف الفتح عراق در گفت‌وگو با شبکه المیادین در رابطه با نقش ایران در کشورش گفت: ایران عراق را یک وزنه سنگین و اساسی در معادلات منطقه می‌داند.

او در رابطه با تنش میان تهران و واشنگتن گفت: تنش ایرانی- آمریکایی یک تنش استراتژیک است و ممکن است شدت بیشتری پیدا کند.

سخنگوی پیشین حشد شعبی عراق گفت: آمریکا و دنباله روهای آن حشد شعبی را جزئی از ایران می‌دانند اما این مساله برخلاف واقعیت است. حشد شعبی جزئی از نیروهای مسلح عراق است و نمی‌تواند خارج از چارچوب تصمیمات حاکمیتی و سیاسی عراق فعالیت کند.

الاسدی در رابطه با سفر مقتدی صدر به ایران گفت: تصویر سیدمقتدی صدر کنار آیت‌الله خامنه‌ای و مکانی که در آن نشسته بودند پیام‌های روشنی به همراه داشت. روابط مقتدی صدر با ایران جدید نیست و او پیش از این در ایران اقامت داشت.

او افزود: مقتدی صدر می گوید زمانی که به عربستان، ایران و یا قطر می‌رود، هدفش منافع ملت عراق است. ما به عنوان یک طرف مقاومت از دیدن مقتدی صدر کنار آیت‌الله خامنه‌ای و سردار سلیمانی خوشحال می‌شویم.

او که یکی از فرماندهان حشد شعبی است، با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به پایگاه‌های حشد شعبی گفت: این امر به مثابه اعلان جنگ است.

او افزود: حشد شعبی به دنبال تقویت و گسترش سامانه دفاع هوایی است. سفر فالح فیاض به خارج در راستای خرید سامانه‌های دفاع هوایی است و عراق در حال گفت‌وگو با روسیه، ایران و چین برای خرید منظومه دفاع هوایی است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها