عربستان حمله پهپادی به شرکت نفتی آرامکو را تایید کرد

وزارت کشور عربستان سعودی تایید کرد آتش‌سوزی در تأسیسات نفتی آرامکو ناشی از عملیات پهپادی بوده است.

عربستان حمله پهپادی به شرکت نفتی آرامکو را تایید کرد
کد خبر: 340513
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۳ ۰۹:۵۷:۳۵

اعتمادآنلاین| وزارت کشور عربستان از وقوع دو آتش‌سوزی در کارخانه‌های شرکت آرامکو در دو منطقه «بقیق» و «خریص» این کشور خبر داد و اعلام کرد این دو آتش‌سوزی مهار شد.

این وزارتخانه اعلام کرد این دو کارخانه شرکت نفتی آرامکو هدف حمله پهپادی قرار گرفتند.

سخنگوی وزارت کشور عربستان سعودی اعلام کرد تحقیقات برای شناسایی محلی که پهپاد‌ها از آنجا به پرواز درآمده بودند، آغاز شده است.

میدان نفتی بقیق در شرق عربستان که امروز در پی حمله پهپادی دچار آتش‌سوزی شد، بیش از 1200 کیلومتر با مرز‌های شمالی یمن فاصله دارد.

منابع مختلف خبری نیز گزارش کردند که در مجموعه پالایشگاهی بقیق عربستان سعودی آتش سوزی رخ داده و صدای تیراندازی در اطراف آن به گوش می‌رسد.

مجموعه پالایشگاهی بقیق در شرق عربستان سعودی واقع شده است.

در تصاویر ویدیویی منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی، صدایی شبیه به تیراندازی نیز در اطراف این پالایشگاه به گوش می‌رسد.

یکی از ساکنان نزدیک این پالایشگاه به خبرگزاری رویترز گفت: با صدای مهیب انفجار از خواب بیدار شدم و همه ترسیده بودند و صدای انفجارهای متعدد به گوش می‌رسید.

به گزارش بی‌بی‌سی، بقیق در 60 کیلومتری جنوب غربی ظهران قرار دارد. ظهران بزرگترین مجموعه پالایشگاهی دنیاست که بیشترین صادرات نفت عربستان در خلیج فارس را نیز انجام می‌دهد.

در همین حال، نیرو‌های مسلح یمن مسئولیت حمله پهپادی به تاسیسات نفتی شرکت آرامکوی عربستان را برعهده گرفتند و یحیی سریع، سخنگوی این نیرو‌ها، اعلام کرد به زودی با صدور بیانیه مفصل، جزئیات این حمله را اعلام خواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها