کد خبر: 340537
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۷ ۱۱:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

آلوده کننده‌ترین کشورهای جهان:‌ پاکستان، قطر، افغانستان در رتبه های اول تا سوم/ بنگلادش، مصر، امارات، مغولستان، هند، بحرین و نپال در رتبه‌های بعدی

استفاده بیش از حد از سوخت‌های فسیلی باعث ایجاد آلودگی هوا و به دنبال آن مشکلاتی برای انسان‌ها شده است. کشورهای هند، بنگلادش، پاکستان، مصر، نپال، امارات متحده عربی، مغولستان و بحرین در صدر لیست آلوده‌ترین‌ها قرار دارند.

آلوده کننده‌ترین کشورهای جهان:‌ پاکستان، قطر، افغانستان در رتبه های اول تا سوم/ بنگلادش، مصر، امارات، مغولستان، هند، بحرین و نپال در رتبه‌های بعدی
کد خبر: 340537
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۷ ۱۱:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده - آلودگی هوا هم به سیاره ما آسیب می‌رساند و هم باعث ایجاد اثرات مخرب بر زندگی انسان‌ها می‌شود. سوخت‌های فسیلی در کارخانه‌ها، خودروها، هواپیماها و لوازم برقی مشکلاتی جدی برای سلامت انسان به وجود می‌آورد. محصولات ایروسل و مواد ضد آفت نیز بر کیفیت هوایی که ما استنشاق می‌کنیم موثرند. مشکلاتی مثل خس‌خس سینه، تشدید آسم، بیماری‌های تنفسی و حتی نقایص مادرزادی از معضلات آلودگی هواست. اعتمادآنلاین به نقل از ورد پاپیولیشن ریویو به بررسی کشورهای آلوده جهان پرداخته است.

زمین و آب نیز آلوده می‌شوند. ممکن است منشاء این آلودگی‌ها از پسماندهای کارخانه‌ها و مراکز صنعتی باشد. این نوع آلودگی به حیات‌وحش و درختان آسیب می‌زند و باعث عفونی شدن آب‌ها می‌شود.

داده‌هایی در سال 2017 از سازمان جهانی بهداشت برای تشخیص آلوده‌ترین کشورهای دنیا گرفته شد. این داده‌ها میزان آلاینده‌های هوا را بررسی می‌کرد. آلاینده‌ها به ذراتی گفته می‌شود که از طریق سوخت‌هایی مثل سوخت خودرو یا نیروگاه‌ها تولید می‌شود.

پس از تحقیقات انجام شده از 92 کشور و شناسایی بالاترین مقدار آلاینده‌ها ، آلوده‌ترین کشورها شناسایی شدند و بر اساس این داده‌ها پاکستان آلوده‌ترین نواحی شهری را دارد و پس از آن قطر و افغانستان در رتبه‌های بعدی قرار دارند. کشورهای دیگری که در این لیست جای دارند عبارت‌اند از:

· بنگلادش

· مصر

· امارات متحده

· مغولستان

· هند

· بحرین

· نپال

آلودگی هوا

امروزه بیشتر کشورها به دنبال استفاده از سوخت‌های سبز و جلوگیری از ایجاد آسیب بیشتر برای زمین هستند. انرژی‌های خورشیدی و بادی، مواد دوستدار طبیعت، محصولات طبیعی و امثال اینها کم‌کم جایگزین محصولات آلوده می‌شوند. بسیاری از کشورها به سمت استفاده از سوخت سبز رفته‌اند ولی کشورهایی نیز هستند که هنوز راه زیادی در پیش دارند.

آلودگی هوا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها