کد خبر: 340572
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۳ ۱۰:۰۸:۰۰
| |

سازمان ملل:

تحقیقات درباره شمال غرب سوریه به لحاظ قانونی الزام‌آور نیستند

سازمان ملل اعلام کرد، تحقیقات داخلی قریب‌الوقوع آن درباره سلسله حوادثی که در شمال غرب سوریه رخ می‌دهند، هرگز به لحاظ قانونی الزام‌آور نخواهند بود و مسؤولیت قانونی و کیفری را متوجه شخص یا طرف خاصی نخواهند کرد.

تحقیقات درباره شمال غرب سوریه به لحاظ قانونی الزام‌آور نیستند
کد خبر: 340572
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۳ ۱۰:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| استفان دوجاریک، سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس خبری در مقری دائمی این سازمان در نیویورک گفت: کمیته تحقیقات داخلی که در ماه اوت گذشته اعلام شد درباره بررسی سلسله حوادث رخ داده در شمال غرب سوریه از زمان امضای یادداشت تفاهم مربوط به منطقه کاهش تنش در ادلب بین ترکیه و روسیه در 17 سپتامبر 2018 تشکیل می‌شود هرگز پیامد قانونی یا کیفری نخواهد داشت.

او افزود: این کمیته هرگز اتهاماتی را به طرف‌هایی که در این حوادث دست دارند وارد نخواهد کرد و هدف از تشکیل آن ارائه حقایق تحولات منطقه به دبیرکل سازمان ملل است.

دوجاریک تصریح کرد: این تحقیق همچنین هیچ طرفی را به عنوان مسؤول قانونی و کیفری معرفی نخواهد کرد و تنها برای استفاده داخلی است و هرگز نتایج تحقیقات به طور علنی منتشر نخواهند شد.

این سخنگو ادامه داد: کمیته تحقیقات از 31 سپتامبر جاری در مناطق کاهش تنش کار خود را آغاز خواهد کرد. این کمیته تحقیقاتی درباره بمباران بیمارستان‌ها در سوریه تشکیل می‌شود و مختصات جغرافیایی را درباره این تاسیسات تعیین می‌کند.

او تاکید کرد: تیم تحقیقات را ژنرال چیکادیبیا اوبیاکور، نیجریایی رهبری کرده و جَنِت لیم از سنگاپور و مارتا سانتوس پایس وکیل پرتغالی در آن حضور خواهند داشت.

طبق گفته دوجاریک، گوترش از تمام طرف‌های مربوطه می‌خواهد با کمیته همکاری کامل داشته باشند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها