کد خبر: 340619
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۳ ۱۱:۵۱:۵۸
| |

درباره شهروندان‌مان با ظریف گفتگو کردم

وزیر امور خارجه استرالیا از گفتگو با «محمدجواد ظریف»، درباره شهروندان استرالیایی بازداشت‌شده در ایران خبر داد.

درباره شهروندان‌مان با ظریف گفتگو کردم
کد خبر: 340619
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۳ ۱۱:۵۱:۵۸

اعتمادآنلاین| «ماریس پین» وزیر امور خارجه استرالیا، با اشاره به گفتگوهایی که اخیرا با همتای ایرانی‌اش داشته است، گفت تلاش‌ها برای آزادی سه شهروند این کشور که در ایران بازداشت شده‌اند، ادامه دارد.

پین روز جمعه در سنای استرالیا اعلام کرد که هفته گذشته در بنگلادش با محمدجواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی، درباره بازداشت سه شهروند استرالیایی در ایران گفتگو کرده است.

وزیر خارجه استرالیا به جزئیات بیشتری از مفاد گفتگوهایش با وزیر خارجه ایران اشاره نکرد و فقط گفت: دولت تلاش‌هایی کرده است تا اطمینان یابد با آنها رفتاری عادلانه، انسانی و مطابق با هنجارهای بین‌المللی صورت می‌گیرد.

وزارت خارجه استرالیا چند روز پیش تایید کرد که دو تن از شهروندانش، زوجی به نام مارک فیرکین و جولی کینگ، در ایران بازداشت شده‌اند.

آن‌ طور که از حساب‌های کاربری این دو نفر در شبکه‌های اجتماعی برمی‌آید آنها دو سال پیش راهی سفر دور دنیا شده و گزارش‌ها و تصاویری از کشورهای مختلف را منتشر می‌کردند.

بنابر برخی گزارش‌ها، این زوج به همراه دوستشان در حوالی جاجرود در اطراف تهران بازداشت شده‌اند.

رسانه‌های استرالیا فرد سومی را که بازداشت شده است یک شهروند بریتانیایی‌استرالیایی معرفی کرده‌اند اما دولت استرالیا واکنشی به این خبر نشان نداده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها