کد خبر: 340671
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۳ ۱۲:۵۵:۰۰
| |

رییس سازمان بهزیستی:

طرح پازک در 500 محله اجرا شده است

رییس سازمان بهزیستی از اجرای طرح پازک (پیشگیری زنان و کودکان از اعتیاد) در 500 محله خبر داد.

طرح پازک در 500 محله اجرا شده است
کد خبر: 340671
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۳ ۱۲:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ وحید قبادی دانا ظهر امروز در حاشیه همایش طرح یاری‌گران زندگی در جمع خبرنگاران گفت: موضوع پیشگیری در حوزه مواد مخدر از اهمیت به سزایی برخوردار است و در این زمینه فعالیت های خوبی در 39 سال اخیر در بهزیستی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: برای گروه های هدف و زنان و کودکان نیز اقدامات پیشگیرانه خوبی صورت گرفته است و درحال حاضر در 500 محله طرح پیشگیری زنان و کودکان اجرا شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به گسترش فضای مجازی خاطرنشان کرد: امروز فضای مجازی هم تهدید است و هم فرصت، لذا فعالیت هایی برای آگاهی بخشی مردم و جوانان در این فضا صورت گرفته است.

قبادی دانا تصریح کرد: اولین مرکز جامع درمان اعتیاد در روزهای آینده در اصفهان افتتاح می شود و رویکر اجتماع محور در این مرکز درنظر گرفته شده است. افراد به مدت 4 ماه در این مرکز حضور پیدا می کنند و بعد از آن نیز به مدت 8 ماه تحت نظر خواهند بود. در این مرکز برای هر فرد یک نسخه خاص درنظر گرفته می شود و تلاش کردیم تا از روش خانواده درمانی و استفاده از گروه های مردم نهاد استفاده کنیم تا نتایج خوبی را شاهد باشیم. ظرفیت این مرکز 100 نفر است و با مرور زمان به ظرفیت آن افزوده خواهد شد.

وی ادامه داد: این مرکز توسط خیریه ها ایجاد شده است و قطعا هزینه های درمانی کاهش پیدا خواهد کرد. همچنین حرفه آموزی نیز در این مراکز دنبال می شود و از طرفی افرادی که سرپناهی هم ندارند مورد حمایت این مرکز قرار خواهند گرفت. این مرکز فعلا در استان اصفهان ایجاد شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه اعتیاد ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی است گفت: اگر معضل اعتیاد حل شود جلوی بروز بسیاری از آسیب ها گرفته خواهد شد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها