کد خبر: 340685
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۳ ۱۳:۲۱:۰۳
| |

ستاری، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری اعلام کرد؛

واگذاری پروژه‌های دفاعی به شرکت‌های دانش‌بنیان/ تلاش برای استفاده از توانمندی‌های داخلی

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، با تاکید بر این که حوزه دفاعی کشور یک حوزه کاملا تحریمی است، گفت: با همکاری وزارت دفاع، پروژه‌های که از نظر این وزارتخانه جنبه محرمانگی ندارند، به شرکت‌های دانش بنیان واگذار می‌شوند؛ چرا که نوآوری در شرکت‌های دانش‌بنیان رخ می‌دهد نه در سیستم‌های دولتی.

واگذاری پروژه‌های دفاعی به شرکت‌های دانش‌بنیان/ تلاش برای استفاده از توانمندی‌های داخلی
کد خبر: 340685
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۳ ۱۳:۲۱:۰۳

اعتمادآنلاین| سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به همکاری وزارت دفاع با شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: در وزارت دفاع تلاش می‌شود تا کمتر وارد حوزه تولید شود و فعالیت‌های خود را به شرکت‌های دانش‌بنیان واگذار کنند.

وی با تاکید بر این که نوآوری در شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد می‌شود نه سیستم‌های دولتی، اظهار کرد: اگر نوآوری می‌خواهیم، یکی از راه‌های آن محول شدن کارها به شرکت‌های دانش‌بنیان بخش خصوصی است که این اتفاق در وزارت دفاع رخ داده است.

ستاری، وزارت دفاع را یکی از وزارت‌خانه‌های پیشرو در زمینه همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و یادآور کرد: این امر به گونه‌ای است که بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان که کسی به آنها توجه نمی‌کرد، وزارت دفاع با آنها همکاری داشته است و امیدواریم با انعقاد این تفاهم‌نامه این بخش در وزارت دفاع تقویت شود.

معاون علمی رییس‌جمهور ادامه داد: همانطور که سرریزهای فناوری وزارت دفاع در بخش‌های خصوص وارد می‌شود، برعکس آن نیز صادق است؛ یعنی ما خزانه‌ای از فناوری‌ها در شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش‌های خصوصی داریم که هر چند که این فناوری‌ها با هدف دفاعی تولید نشده‌اند، ولی دارای کاربردهای دفاعی هستند و با انعقاد این تفاهم‌نامه تلاش داریم تا از این قابلیت‌ها در حوزه دفاعی استفاده کنیم.

ستاری خاطرنشان کرد: بر این اساس حوزه دفاعی کشور می‌تواند پروژه‌هایی که جنبه محرمانگی ندارند، به این شرکت‌ها واگذار کند؛ ضمن آن که از فناوری‌های تولید شده در حوزه‌هایی چون سلول‌های بنیادی و علوم شناختی در حوزه دفاع بهره‌مند شوند.

معاون علمی رییس‌جمهور همچنین به تعهدات طرفین در این تفاهم‌نامه اشاره کرد و گفت: وظیفه معاونت علمی توسعه فناوری در حوزه‌های نمونه‌سازی و سرمایه‌گذاری بر روی فناوری‌هایی است که برای اولین بار تولید می‌شوند.

وی پوشش ریسک شرکت‌های دانش‌بنیان را از دیگر مسئولیت‌های این معاونت نام برد و گفت: از سوی دیگر توسعه بازار در اختیار وزارت دفاع قرار دارد و بر اساس این تفاهم‌نامه در این حوزه‌ها سرمایه‌گذاری می‌شود.

ستاری همچنین تاکید کرد: حوزه دفاعی یک حوزه کاملا تحریمی است و ما جز اتکا به نیروی انسانی خودمان، اتکای دیگری نداریم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها