کد خبر: 340845
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۳ ۱۸:۵۰:۵۴
| |

توسط اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار؛

ساختمانهای شهرداری تهران ممیزی انرژی می شوند

شینا انصاری، مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، از ممیزی انرژی در ساختمانهای شهرداری تهران توسط اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار خبر داد.

ساختمانهای شهرداری تهران ممیزی انرژی می شوند
کد خبر: 340845
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۳ ۱۸:۵۰:۵۴

اعتمادآنلاین| شینا انصاری، مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، با اشاره به تاکیدات مستقیم شهردار تهران مبنی بر نظارت این اداره کل بر مدیریت سبز و اصلاح الگوی مصرف منابع، از اجرای پروژه بین المللی "بهینه سازی انرژی و محیط زیست اصلاح سیاست‌ها و تحول بازار در بخش ساختمان" در مجموعه شهرداری تهران خبر داد.


وی خاطرنشان ساخت: شهرداری تهران به عنوان اصلی‌ترین ارگان مدیریت شهری، ساختمان‌های فراوانی را در اختیار داشته که مصرف انرژی در این ساختمان‌ها علاوه بر تاثیر بر افزایش آلاینده های محیط زیستی، هزینه‌های هنگفتی را نیز به این مجموعه تحمیل کرده است.


انصاری افزود: ایران جزو 10 کشور نخست تولید کننده گازهای گلخانه ای در سطح جهان است و مصرف انرژی در ایران به طور میانگین 4 برابر متوسط جهانی است.


مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: این اداره کل با اتخاذ سیاستهای مختلف در زمینه مدیریت انرژی، تدوین برنامه اثربخش و همچنین ارائه طرح های جامع شامل تدوین دستورالعمل اجرایی«بهینه‌سازی مصرف منابع (آب، برق، گاز) در ساختمان‌های شهرداری تهران ممیزی ساختمان و تعیین نقاط هدر رفت انرژی، شناسایی نقاط بهبود و اجرای راهکارهای موثر، سعی در کاهش هزینه‌های اقتصادی و ارتقای کیفیت محیط‌زیست شهری نموده است.


وی ادامه داد: در سال جاری با توجه به اهمیت اجرای این پروژه بین المللی در شناسایی موانع و مشکلات قانونی، اجرایی و نظارتی در امر اجرا و پایش بهینه‌سازی انرژی در شهر تهران، اداره کل محیط زیست در فاز اول اقدام به ممیزی انرژی در ساختمان‌های بالای 5000 مترمربع اقدام نموده است که در این راستا ساختمان معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران مورد ممیزی قرار گرفت و تجهیزات انرژی بر آن بررسی شد.


انصاری با بیان اینکه در مرحله بعدی ساختمان مرکزی شهرداری تهران و شورای شهر مورد ممیزی قرار خواهند گرفت، گفت: در فاز دوم، نقاط هدررفت انرژی شناسایی و راهکارهای موثر جهت اجرای بهینه سازی انرژی ارائه خواهد شد تا به هدف نهایی که بهینه سازی انرژی و محیط زیست در ساختمان ها و اهداف تعیین شده در آئین نامه مدیریت سبز است دست یابیم.


لازم به ذکر است پروژه مذکور با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با مشارکت صندوق تسهیلات جهانی محیط زیست (GEF) و برنامه عمران ملل متحد (UNDP) از سال 2016 آغاز شده است.

منبع: روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها