کد خبر: 340853
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۳ ۱۹:۱۵:۱۴
| |

ترامپ از احتمال توافق نظامی جدید با رژیم صهیونیستی خبر داد

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، از تماس تلفنی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی و توافق محتمل نظامی جدید با تل آویو خبر داد.

ترامپ از احتمال توافق نظامی جدید با رژیم صهیونیستی خبر داد
کد خبر: 340853
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۳ ۱۹:۱۵:۱۴

اعتمادآنلاین| دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، غروب شنبه به وقت تهران از تماس تلفنی با نخست وزیر رژیم اسرائیل و احتمال توافق نظامی دوجانبه دیگر با تل آویو خبر داد.

رئیس جمهور آمریکا در توییتی بدین منظور نوشت: «من امروز با "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل تماس تلفنی داشتم و در زمینه توافق دفاعی احتمالی بین آمریکا و اسرائیل با وی گفت‌وگو کردم.»

وی در بخش دیگر توییت خود نوشت: «این اقدام می‌تواند اتحاد بسیار بزرگ بین ما را تحکیم کند. من مشتاقانه منتظر تداوم رایزنی‌ها با نتانیاهو در ماه جاری در سازمان ملل متحد و بعد از برگزاری انتخابات اسرائیل هستم.»

بر اساس این گزارش، شهریور ماه سال 1395 و در دولت «باراک اوباما»، رئیس جمهور سابق آمریکا، واشنگتن و رژیم صهیونیستی تفاهمنامه‌ای 10 ساله امضا کردند که بر اساس آن قرار شد از سال 2019، میزان کمک‌های نظامی واشنگتن به تل‌آویو افزایش یافته و به رقم 3.8 میلیارد دلار در سال برسد. این رقم پیش از آن، 3.2 میلیارد دلار در سال بود.

بر اساس تفاهم امضا شده میان طرفین، رژیم صهیونیستی از این پس می‌تواند سالانه به میزان 3.3 میلیارد دلار به هزینه آمریکا، جنگ‌افزارهای آمریکایی خریداری کند. 500 میلیون دلار دیگر هم برای همکاری‌های مشترک در زمینه پروژه‌های موشکی تخصیص یافته است.

دولت آمریکا در ادامه طرح تقویت ارتش رژیم صهیونیستی سعی کرده با انجام رزمایش‌های مختلف نیز به این رژیم کمک کند، به طوری‌که نیروی دریایی آمریکا به تازگی از برگزاری رزمایش دریایی مشترک با نیروی دریایی اسرائیل خبر داد. در این رزمایش مشترک عملیات شبیه سازی شده بازپس‌گیری کشتی‌های ربوده شده در دریا اجرا شد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها