همتی، رئیس قرارگاه ویژه اربعین حسینی در مرز خسروی:

روزانه 170 زائر از طریق مرز خسروی عازم عراق می‌شوند

جعفر همتی، رئیس قرارگاه ویژه اربعین حسینی در مرز خسروی، از تردد زوار کربلا از این مرز طی چند روز گذشته خبر داد و گفت: روزانه بیش از 150 تا 170 زائر کربلا از مرز خسروی عبور کرده‌اند.

روزانه 170 زائر از طریق مرز خسروی عازم عراق می‌شوند
کد خبر: 340864
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۳ ۲۰:۱۵:۱۰

اعتمادآنلاین| جعفر همتی، رئیس قرارگاه ویژه اربعین حسینی در مرز خسروی، گفت: در مجموع شمار زائران عبور کرده از مرز خسروی از روز بازگشایی (15 شهریور) تاکنون به بیش از یک هزار و 400 نفر رسیده است.

به گفته رئیس قرارگاه ویژه اربعین حسینی در مرز خسروی، بیشترین مراجعه زوار به مرز خسروی به شکل انفرادی بوده و در مجموع چهار کاروان نیز از این مرز عبور کرده اند.

همتی تاکید کرد که امنیت تردد زوار در آنسوی مرز خسروی بطور کامل برقرار شده و امکانات و تجهیزات لازم برای سهولت عبور و تردد زوار از این مرز فراهم است.

مرز خسروی به عنوان نزدیکترین مسیر عبور زوار عتبات‌عالیات به عراق مطرح بوده که بعد از سالها انتظار 15 شهریور امسال با حضور وزرای کشور ایران و عراق بازگشایی شد، به همین جهت مسئولان استان تمام تلاش خود را برای میزبانی هرچه بهتر از زوار به کار گرفته اند.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال 77 در نقطه صفر مرزی آغاز شد و در سال 81 با 75 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

هم اکنون به طور میانگین روزانه سه هزار مسافر و زائر عراقی از طریق مرز خسروی به ایران و عراق تردد می کنند. مرز خسروی در 20 کیلومتری غرب قصرشیرین واقع شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها