عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور: 

تندروها در آمریکا نتوانستند سیاست های خود علیه ایران را پیش ببرند

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، با اشاره به برکناری بولتون، مشاور امنیت ملی ترامپ از سمت خود گفت: برکناری این فرد از سوی رئیس جمهوری آمریکا نشان داد که تندروها نتوانستند سیاست های خود علیه ایران را پیش ببرند.

تندروها در آمریکا نتوانستند سیاست های خود علیه ایران را پیش ببرند
کد خبر: 340869
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۳ ۲۰:۳۰:۵۳

اعتمادآنلاین| عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، شنبه شب در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی در مشهد گفت: هم اکنون ایران در حوزه های سیاسی، امنیتی و سیاست خارجی نسبت به 6 ماه یا یک سال قبل با وجود همه تهدیدهای آمریکا و همراهی اروپایی ها از آن، وضعیت مناسبی دارد.

وی با بیان اینکه ما بنای اعتماد به اروپا را نداریم و می خواهیم حجت را بر آنها تمام کنیم اظهار داشت: در حالی که نظام با وجود همه موافقت ها و مخالفت هایی که در دخل کشور وجود داشت، تن به مذاکره داد ولی آمریکایی ها به راحتی از تعهد خود در مذاکرات گروه 5+1 و مصوبات شورای امنیت ملی خارج شدند لذا حجت بر همه دنیا تمام شد و نشان داد که ایران وارد مذاکره شد، به تعهدات خود عمل کرد اما آمریکایی ها پایبند تعهدات خود نبودند.

وزیر کشور گفت: بعد از خروج آمریکا از برجام، براساس تحلیل غلطی که منافقین، صهیونیست ها و کشورهای منطقه مثل عربستان ارائه دادند، آمریکایی ها فکر کردند اگر فشار را بر مردم ایران بیشتر کنند، دامنه اعتراضات عمومی بیشتر شده و نمونه اعتراضات دی ماه سال 96 به صورت مدیریت شده گسترش بیشتری می یابد.

وی افزود: بر این اساس آمریکایی ها برای ایجاد اعتراض گسترده در کشور ما برنامه ریزی کردند و در داخل نیز به حرکتهایی دست زدند و فکر می کردند ایران جشن های 22 بهمن ماه را نخواهد دید اما تحلیل غلطی داشتند، دشمنان این نظام 40 سال است که تحلیل غلطی دارند و شکوه حضور مردم در صحنه 22 بهمن ماه دشمن را نسبت به اجرای پیشبرد سیاست های خود ناامید کرد.

رحمانی فضلی اظهار داشت: اعتراضات مردمی طی پنج ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 40 درصد کمتر شده، تراز بازرگانی در این مدت مناسب تر از سال قبل است، نرخ تورم روند کاهشی داشته و اشتغالزایی در کشور رقم های بهتری دارد که همه اینها نشان دهنده موفقیت ایران در ریل گذاری جدید است.

وی گفت: در سال 1391 نرخ رشد اقتصادی کشور منهای 5.6 درصد بود که پس از روی کار آمدن دولت یازدهم این نرخ در سال 1392 به یک درصد و نرخ تورم به کمتر از 10 درصد رسید و نرخ رشد اقتصادی کشور در سال 1396 به 12 درصد رسید.

وزیر کشور افزود: از زمان اعمال تحریم های جدید و درگیری ها، صادرات نفت ایران کاهش یافت و رقم آن به کف نیازهای کشور رسید اما از سال قبل ایران دوباره خود را پیدا می کند و این واکاوی مبتنی بر تکیه به ظرفیت های داخلی است.

وی اظهار داشت: سال قبل واردات هزار و 300 قلم کالا که با ارز مرجع 4200 تومانی وارد کشور می شد، ممنوع شد و از طرف دیگر صادرات کالا در کشور افزایش یافت، ایران در حال برداشتن گام هایی است که نشان دهنده استواری و رسیدن به استحکام قوی تر است.

رحمانی فضلی گفت: در صورتی که به همین منوال پیش برویم، کشور به یک توسعه پایدار و قدرتمند دست می یابد، البته این به معنا نیست که تنش زدایی در منطقه را کنار بگذاریم، بلکه همواره به دنبال تنش زدایی و ایجاد صلح و امنیت در منطقه بوده ایم و معتقد هستیم باید با متجاوز از مرجع قانونی برخورد شود، ما هیچ حمله و هجمه ای را نمی پذیریم زیرا این موضوع با استقلال، هویت، اقتدار و عظمت کشور فاصله بسیار دارد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها