کد خبر: 340874
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۶ ۱۳:۲۰:۰۰
| |

کارشناس حقوقی «اعتمادآنلاین» پاسخ می‌دهد:

آیا مرد می‌تواند مانع کار کردن همسرش شود؟

مردی که هنگام ازدواج می‌دانسته همسرش کارمند است و با رضایت دادن به این امر با او ازدواج کرده، آیا اکنون پس از گذشت سه سال از وقوع ازدواج می‌تواند مانع اشتغال او شود یا خیر؟

آیا مرد می‌تواند مانع کار کردن همسرش شود؟
کد خبر: 340874
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۶ ۱۳:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ میراندا مهدوی- سوال مخاطب اعتمادآنلاین: مردی که هنگام ازدواج می‌دانسته همسرش کارمند است و با رضایت دادن به این امر با او ازدواج کرده، آیا اکنون پس از گذشت سه سال از وقوع ازدواج می‌تواند مانع اشتغال او شود یا خیر؟

کارشناس حقوقی اعتمادآنلاین: شوهر ممکن است بتواند از اشتغال همسرش جلوگیری کند، البته این امر با توجه به ماده 1117 قانون مدنی مقید و محدود به مسائل خانوادگی و حیثیت خود یا زن است، بنابراین دادگاه باید در صورت اختلاف در مورد درستی یا نادرستی تصمیم شوهر تصمیم بگیرد.

از این رو شوهر شخصاً نمی‌تواند از اشتغال همسرش جلوگیری کند، بلکه باید طی دادخواستی به ادعای او مبنی بر اینکه حرفه یا شغل همسرش منافی با مصالح خانودگی و حیثیت خود یا زن است رسیدگی شود و دادگاه در این مورد نفیاً یا اثباتاً اظهارنظر کند.

پایگاه خبری اعتمادآنلاین در راستای انجام رسالت آگاهی‌بخشی به جامعه و ارتقای سطح دانش شهروندان نسبت به امور شهری و مسئولیت‌های قانونی موثر بر آن، همچنین ارائه خدمات مشاوره‌ حقوقی رایگان با همکاری وکلای برتر دادگستری، قضات باتجربه و اساتید برجسته حقوقی، به پرسش‌ها و سوالات مخاطبان و شهروندان گرامی در این حوزه پاسخ می‌دهد.

شما می‌توانید مشکلات حقوقی خود را از طریق آی‌دی Modiretemad@ در تلگرام با ما در میان بگذارید، و مشاوران حقوقی ما در اعتمادآنلاین پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها