کد خبر: 340886
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۴ ۰۸:۳۲:۰۰
| |

سناتور آمریکایی خواستار حمله به پالایشگاه‌های نفت ایران شد

سناتور جنگ‌طلب و جمهوری‌خواه آمریکا با دستاویز قرار دادن حمله پهپادی به تأسیسات نفتی عربستان، خواستار اقدام تلافی‌جویانه آمریکا و حمله این کشور به تأسیسات نفتی ایران شد.

سناتور آمریکایی خواستار حمله به پالایشگاه‌های نفت ایران شد
کد خبر: 340886
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۴ ۰۸:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| در پی حمله پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به تأسیسات نفتی شرکت آرامکو در شرق عربستان و طرح اتهامات واهی علیه ایران از سوی وزیر خارجه آمریکا، سناتور «لیندسی گراهام» جمهوریخواه که به فردی جنگ‌طلب در کنگره آمریکا مشهور است، خواستار مقابله به مثل و حمله آمریکا به ایران شد.

در واقع می‌توان گفت که حمله پهپادی روز شنبه به تأسیسات نفتی آرامکو برای مقامات جنگ طلب واشنگتن فرصتی فراهم ساخت تا از این راه، دستورکار ضدایرانی خود را به مرحله اجرا درآورند.

پیش از آن نیز، «مایک پمپئو» تهران را برای آنچه که «حمله‌ای بی‌سابقه به منبع انرژی جهان» خواند، مسئول دانست؛ اما هیچگونه اقدام تلافی‌جویانه را پیشنهاد نداد؛ در مقابل، سناتور لیندسی گراهام در پیامی توئیتری خواستار «اقدام متقابل و فوری» آمریکا شد.

این سناتور ایالت کارولینای جنوبی لزوم متوقف ساختن «اقدامات تحریک آمیز ایران» را به هدف نهایی سیاست های واشنگتن در قبال تهران (تغییر رژیم) مرتبط ساخت و گفت که جمهوری اسلامی ایران به اقدامات خود پایان نمی‌دهد مگر آنکه پیامدهای رفتار «نامطلوب» ایران «جلوه‌ای ملموس‌تر بیابد؛ همچون حمله به پالایشگاه‌های ایران که کمر حکومت را خواهد شکست».

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها