حیات‌نیا، کارشناس مسائل اقتصادی:

حباب‌ بازارهای اقتصادی کشور در مراحل نهایی تخلیه است‌

علی حیات‌نیا، کارشناس مسائل اقتصادی معتقد است، با ثباتی که در فضای اقتصادی کشور ایجاد شده، حباب اکثر بازارها در مراحل نهایی تخلیه شدن است.

حباب‌ بازارهای اقتصادی کشور در مراحل نهایی تخلیه است‌
کد خبر: 340914
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۴ ۰۹:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| علی حیات‌نیا، کارشناس مسائل اقتصادی، با اشاره به موج تورمی که از زمستان سال 96 در کشور آغاز شد و قیمت بسیاری از کالاها را بالا برد، گفت: اکثر کالاهای سرمایه‌ای مانند طلا، دلار، زمین و مسکن، خودرو و... دچار افزایش قیمت‌ غیرمنطقی و حبابی شدند.

وی ادامه داد: دلیل این افزایش قیمت‌ها ایجاد انتظارات تورمی از سوی مردم و همچنین ورود واسطه‌ها و دلالان به بازار بود.

به گفته این کارشناس مسائل اقتصادی، هم اکنون با ایجاد ثبات نسبی در اقتصاد کشور شاهد تخلیه حباب بازارها و کالاهای سرمایه‌ای هستیم.

حیات‌نیا با بیان اینکه تخلیه این حباب در اکثر بازارها در مراحل نهایی است، تاکید کرد: برای بازار سکه قیمت‌ها واقعی شده و تخلیه حباب به مراحل نهایی خود رسیده است.

وی یادآور شد: در بازار دلار نیز به نظر می‌رسد کاهش محدود قیمت‌ها ادامه داشته باشد.

این کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به کاهش 10 تا 20 درصدی قیمت‌ها در بازار مسکن، افزود: در حوزه مسکن نیز ممکن است تا پایان سال کاهش قیمت محدودی داشته باشیم و سپس بازار به ثبات برسد.

حیات‌نیا درباره بازار خودرو نیز گفت: در این بازار کاهش قیمت‌ها انجام شده و بازار به ثبات رسیده است.

وی از دلایل کاهش قیمت‌ها در بازار نیز یاد کرد و ادامه داد: کاهش تقاضا از سوی مردم و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی مهمترین دلایل ثبات بازارهای اقتصادی کشور بوده است.

حیات‌نیا گفت: از سوی دیگر در شرایطی که سود جریان سفته‌بازی در این بازارها از دست رفته، اکثر سرمایه‌ها به سمت بازارهای موازی مانند بازار سرمایه حرکت کرده که این امر نکته مثبتی برای کمک به واحدهای تولیدی است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها