ترامپ درباره حمله به آرامکو با «بن سلمان» تماس گرفت

یک سخنگوی کاخ سفید از تماس تلفنی رئیس‌جمهوری آمریکا با ولیعهد عربستان با محوریت حمله اخیر به مجموعه پالایشگاهی شرکت آرامکو خبر داد.

ترامپ درباره حمله به آرامکو با «بن سلمان» تماس گرفت
کد خبر: 340917
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۴ ۰۷:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| جاد دیر، سخنگوی کاخ سفید در صفحه توئیتر خود نوشت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان صحبت کرد و گفت که از عربستان برای دفاع از خود حمایت می‌کند.

این سخنگو تصریح کرد: ایالات متحده حمله اخیر به یک زیرساخت حیاتی انرژی را به شدت محکوم می‌کند.

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: اقدامات خشونت‌آمیز علیه مناطق غیرنظامی و زیرساختی که برای اقتصاد جهانی ضروری است، تنها مناقشه و بی‌اعتمادی را تعمیق می‌کند.

او تاکید کرد: آمریکا در حال رصد کردن وضعیت بوده و به حصول اطمینان از این امر پایند است که بازارهای جهانی نفت باثبات باشند و تقاضایشان به خوبی تأمین شود.

علاوه بر سخنگوی کاخ سفید، خبرگزاری رسمی عربستان نیز در گزارشی خبر تماس تلفنی ترامپ و بن سلمان درباره حمله به آرامکو را منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش، بن سلمان به ترامپ گفت که عربستان متمایل و قادر به واکنش به این حملات است.

همچنین بر اساس بیانیه‌ای که سفارت ریاض در واشنگتن منتشر کرد، ترامپ به بن سلمان گفته که آمریکا آماده همکاری با سعودی‌ها به منظور تأمین امنیت عربستان است.

رئیس‌جمهوری آمریکا در تماس تلفنی خود همچنین به ولیعهد سعودی گفته که این حملات تأثیری منفی بر اقتصاد جهانی و اقتصاد آمریکا دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها