کد خبر: 340947
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۴ ۰۹:۳۴:۰۰
| |

اعضای شورای شهر مطرح کردند:

احمد مسجد‌جامعی: مرجعی نظارتی گزارشی دقیق از ابعاد مختلف حادثه سحر خدایاری ارائه دهد/ محمدجواد حق شناس: 38 درصد نامگذاری‌های معابر و خیابان‌ها به نام شهیدان است/ مجید فراهانی: 10 سال است که شاهد خشک شدن درختان پارک چیتگر هستیم

 احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران در صد شصت و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در تذکری پیش از دستور به موضوع حقوق شهروندی پرداخت.

احمد مسجد‌جامعی: مرجعی نظارتی گزارشی دقیق از ابعاد مختلف حادثه سحر خدایاری ارائه دهد/ محمدجواد حق شناس: 38 درصد نامگذاری‌های معابر و خیابان‌ها به نام شهیدان است/ مجید فراهانی: 10 سال است که شاهد خشک شدن درختان پارک چیتگر هستیم
کد خبر: 340947
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۴ ۰۹:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران در صد شصت و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در تذکری پیش از دستور به موضوع حقوق شهروندی پرداخت.

وی گفت: این روزها شاهد فوت دختری به نام سحر خدایاری بودیم و واکنش‌های متعددی از سوی بسیاری از آحاد جامعه بودیم که این موضوع نشان از حساسیت جامعه است.

احمد مسجد جامعی با اشاره به اینکه این حادثه به هر دلیلی رخ داده باشد سخت و ناگوار است گفت: این حادثه رو به خانواده شأن تسلیت می‌گویم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: خوب است با توجه به برخی گزارش‌های غلط و تو در تویی که از سوی رسانه‌ها منتشر شد یک مرجع نظارتی گزارشی دقیق از ابعاد مختلف این حادثه ارائه کند.

وی ادامه داد: از آنجا که پیشگیری از حوادث این چنینی اهمیت بالایی دارد همچنین به نظر می‌رسد باید مراجع علمی هم در خصوص ابعاد این حادثه گزارشی تهیه کنند.

مسجد جامعی گفت: هویت‌های جدید در هر جامعه نیاز به تدبیرهای جدید هم دارند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: مردان و زنان در همه وقایع کنار هم بوده‌اند و به آبادی این سرزمین کمک کرده‌اند و باید امروز هم به حقوق شهروندی همه آحاد جامعه توجه کرد.

وی افزود: برخورد و رفتار همدلانه می‌تواند منجر به پیشگیری از وقوع چنین حوادث تلخی شود و به گسترش حقوق شهروندی کمک می‌کند.

محمدجواد حق شناس: 38 درصد نامگذاری‌های معابر و خیابان‌ها به نام شهیدان است

محمدجواد حق‌شناس عضو شورای شهر تهران در صحن علنی شورای شهر در مورد نامگذاری خیابان‌ها به نام شهیدان اظهار داشت: متأسفانه علیرغم تکذیب روابط عمومی شهرداری و شورای شهر خبرهای نادرستی در این زمینه منتشر می‌شود.

وی افزود: 38 درصد نامگذاری‌های معابر و خیابان‌ها در حال حاضر به نام شهیدان و مدافعان حرم است و حتی یک مورد گزارش از بنیاد شهید و یا خانواده شهدا در مورد کم‌توجهی به این مسئله و یا زدودن نام شهدا از پلاک معابر نداشته‌ایم.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در برخی از گزارشات محدود مغایرت تابلوی پرچمی با تابلوی معابر مطرح شده که مربوط به سال 94 و 95 است که البته همین تعداد پس از گزارش اصلاح شده است.

حق‌شناس خاطرنشان کرد: البته اتهام شهیدزدایی از نام معابر به همکاران ما در شورای چهارم نیز برازنده نبوده و ستمی آشکار به شمار می‌رود.

مجید فراهانی: 10 سال است که شاهد خشک شدن درختان پارک چیتگر هستیم

مجید فراهانی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در تذکری در صد و شصت و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: تذکر من ناظر بر حفظ و صیانت از پارک جنگلی چیتگر است.

وی افزود: این پارک با 950 هکتار وسعت بزرگترین پارک جنگلی تهران است و با بالا بردن مقدار اکسیژن تهران ریه تنفسی تهران محسوب می‌شود، در این پارک گونه‌های مختلفی از درختان کاشته شده است اما مدتها است این پارک با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: از سال 88 به این طرف درختان این پارک در حال خشک شدن است و به زودی فقط خاطره ای از این پارک به جا خواهد ماند،در این پارک دو لوله آب قطور که با آن کل پارک آبیاری می شده است مسدود شده است و باید هر چه سریعتر مشکل آبیاری این بوستان برطرف شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: متأسفانه شاهد برخی آتش سوزی‌ها در پارک چیتگر بوده‌ایم که به نظر می‌رسد این آتش سوزی‌ها عمدی است همچنین روز چهارشنبه بازدیدی از این پارک خواهم داشت تا وضعیت آن را برای گزارش به شورا آماده کنم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها