کد خبر: 340951
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۴ ۱۵:۱۵:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

روزگار متفاوت برانکو و یحیی

مربی‌ها در فوتبال بیشتر از بازیکنان بالا و پایین‌ها را تجربه می‌کنند و به آن عادت دارند.

روزگار متفاوت برانکو و یحیی
کد خبر: 340951
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۴ ۱۵:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| مربی‌ها در فوتبال بیشتر از بازیکنان بالا و پایین‌ها را تجربه می‌کنند و به آن عادت دارند. برای مثال برانکو ایوانکوویچ که تا همین چند ماه پیش خوشبخت‌ترین مربی‌ها بود، از الاهلی عربستان اخراج شد یا یحیی گل‌محمدی که نتیجه‌ نگرفتن او با تیم‌های ذوب‌آهن و تراکتور باعث شده بود تشکیک‌هایی درباره توانایی‌اش به وجود آید، با شهر خودرو در صدر لیگ نشسته تا نشان دهد مدعی بودن در طول لیگ گذشته نه یک اتفاق بلکه حاصل درایتش در امر مربیگری بوده است.

شوک در ریاض

در حالی که برانکو در کنفرانس خبری بعد از بازی درباره شکست تیمش برابر یکی از قعرنشینان لیگ عربستان توضیح می‌داد، خبر برکناری‌اش از تلویزیون سعودی پخش شد تا هم به تفاوت موقعیت فعلی‌اش را با روزهایی که در تهران بود فکر کند و هم تلاش‌هایش را آغاز کند تا چالش پردردسر مربیگری را در تیم دیگری ادامه دهد.

با این حال، نه تنها خودش بلکه هیچ‌کس دیگر گمان نمی‌کرد یکی از بهترین‌های چند سال اخیر فقط پنج تا 90 دقیقه تیم جدیدش را به میدان بفرستد. اما او باید می‌دانست عربستانی‌ها صبر و تحمل‌شان کم است و البته تصمیم‌هایشان هم کمی غیرمنطقی!

حالا برانکو ایوانکوویچ مانده است و چمدانی که باید برای رفتن به جای دیگری بسته شود، جایی که چندان هم دور نیست و شاید چین در شرق آسیا باشد.

احیای یحیی

سه بازی 9 امتیاز! آن هم در شرایطی که شهرخودرو در 2 دیدار خود مهمان بوده است. پس می‌توان به راحتی به این نتیجه رسید که یحیی‌ گل‌محمدی در لیست مربی‌های تاپ جای سفت و محکمی برای خود پیدا کرده است.

این در شرایطی است که ناکامی با تیم‌های ذوب‌آهن و تراکتور تردیدها را درباره کارایی این مربی نسبتاً جوان زیاد کرده بود. اما حالا یک لیگ برتر است و مربی‌ای که میانگین پاس‌ دادن‌های بازیکنانش در طول 90 دقیقه به آمار خیره‌کننده 500 پاس می‌رسد.

در نهایت باید گفت برخلاف پیش‌بینی‌های اولیه می‌توان همچنان شهرخودرو را در جمع بالانشینان ببینیم و بدانیم که مشهدی‌ها هرچند نسبت به پرسپولیس، استقلال، تراکتور و سپاهان از پتانسیل کمتری برخوردارند، به دلیل اینکه فرمان هدایت‌شان در دستان مربی جوان و کاربلد و به‌روز است، پدیده‌ای‌ها شرایط لازم را برای مدعی بودن دارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها