قیمت برق با حذف قبوض کاغذی تغییر می‌کند؟

مصطفی رجبی‌مشهدی، سخنگوی صنعت برق، با تاکید بر این‌که با حذف قبوض کاغذی هیچگونه تغییری در نحوه محاسبه و تعرفه برق مشترکان رخ نداده است، گفت: با اجرای این برنامه تنها قبوض پیامکی و الکترونیکی جایگزین قبوض کاغذی شده و هیچ تغییری در نحوه محاسبه قبض و یا نرخ‌ها اتفاق نیفتاده است.

قیمت برق با حذف قبوض کاغذی تغییر می‌کند؟
کد خبر: 340972
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۴ ۰۹:۵۷:۴۶

اعتمادآنلاین| مصطفی رجبی‌مشهدی، سخنگوی صنعت برق، با اشاره به اینکه فرایند ثبت اطلاعات مشترکان به منظور حذف قبوض کاغذی برق از سه ماه قبل در کشور آغاز شده است، گفت: براساس آخرین بررسی صورت گرفته تاکنون از میان 36 میلیون مشترک برق بیش از 32 میلیون مشترک اطلاعات خود را در سامانه مربوطه ثبت کرده‌اند.

وی ادامه داد: در این میان حدود سه میلیون کشور اطلاعات خود را در این سامانه ثبت نکرده‌اند که همین تعداد مشترک نیز می‌توانند در اسرع وقت با ارسال شناسه قبض خود به شماره 20001521 اطلاعات خود را در سامانه طرح ملی قبض سبز ثبت کرده تا پس از این قبوض خود را به صورت پیامکی و الکترونیکی دریافت کنند.

سخنگوی صنعت برق با تاکید بر اینکه با اجرای این برنامه هیچگونه تغییری در نحوه محاسبه تعرفه برق مشترکان رخ نداده است، افزود: با اجرای این برنامه تنها قبوض پیامکی و الکترونیکی جایگزین قبوض کاغذی شده است و هیچ تغییری در نحوه محاسبه، مالیات، عوارض و سایر جزئیات قبوض رخ نداده است و رویه محاسبه هزینه برق مشترکان کماکان مانند قبل است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت توانیر خاطرنشان کرد: پس از حذف قبوض کاغذی صورت حساب مشترکان از طریق پیامک برای آن‌ها ارسال و در آن به صورت خلاصه مبلغ قبض، تاریخ پرداخت و شناسه قبض وجود دارد. مشترکان برای اطلاع از جزئیات قبوض خود مانند کم‌باری، پرباری، ضرایب خاص و ساختار تعرفه می‌توانند با مراجعه به سایت‌ شرکت‌های توزیع اصل قبض خود را دریافت کنند.

بنا بر اعلام وزارت نیرو، رجبی‌مشهدی اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته مقرر شده است تا از محل صرفه‌جویی اجرای این طرح همچون چاپ کاغذ و توزیع آن، حدود 100 هزار بسته آموزشی تهیه و در اختیار دانش آموزان مناطق محروم قرار بگیرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها