سیدکمال سجادی، سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری:

شفافیت آرای نمایندگان حق ملت است

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: مردم نمایندگان مجلس را انتخاب کردند، به همین علت آرای نمایندگان باید شفاف باشد. اگر شفافیت در آرا صورت نگیرد نمایندگان بنا به مصالح خود، رای اشتباه به طرح‌ها و لوایح می‌دهند و طرح‌هایی را تصویب می‌کنند که نباید تصویب شوند.

شفافیت آرای نمایندگان حق ملت است
کد خبر: 341046
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۴ ۱۱:۱۸:۳۰

اعتمادآنلاین| سیدکمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به طرح شفافیت آرا نمایندگان بیان کرد: آرای نمایندگان مجلس درمورد مسائل مهم که مردم باید مطلع باشند نیاز به شفافیت دارد، مگر استثنائاتی که هیات رئیسه آن را تشخیص می‌دهد، مانند مسائلی که به امنیت ملی ارتباط دارد.

وی ادامه داد: مسائل امنیتی که شفافیت آرا در آن به ضرر کشور بود بسیار نادر و کم است، اما دیگر آرای نمایندگان باید شفاف باشد، زیرا ما فرض را بر این گذاشته‌ایم که مجلس به فرموده امام(ره) باید عصار فضایل ملت باشد؛ نمایندگان مجلس نمایندگان ملت هستند که از طرف مردم وکالت دارند، از این سو مردم باید به نظرات نمایندگان خود آگاه باشند.

فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه مردم در مسائل مجلس و قانونگذاری نامحرم نیستند، گفت: مردم نمایندگان مجلس را انتخاب کردند، به همین علت آرای نمایندگان باید شفاف باشد. اگر شفافیت در آرا صورت نگیرد نمایندگان بنا به مصالح خود، رای اشتباه به طرح‌ها و لوایح می‌دهند و طرح‌هایی را تصویب می‌کنند که نباید تصویب شوند.

سخنگوی جبهه پیراوان خط امام و رهبری با اشاره به اینکه برخی طرح‌ها در مجلس نباید تصویب می‌شد، اظهار کرد: اینکه مشهور است برجام در بیست دقیقه به تصویب رسیده است باید مشخص شود کدام نمایندگان و به چه دلیل آن را تصویب کردند، مردم حق دارند درمورد مسائلی مانند اف‌ای‌تی‌اف آرا نمایندگان خود را به صورت شفاف بدانند. در بسیاری از کشورها خبر همه اتفاقات مجلس منتشر می‌شود، اما ما فقط سخنرانی‌ها را پخش می‌کنیم.

سجادی ادامه داد: در بعضی از کشورها عین آرا را پخش می‌کنند که نماینده هر شهرستان درمورد طرح‌هایی که در آینده جامعه تاثیر دارد، نظرش چیست. به نظر من تا آنجایی که ممکن است و لطمه‌ای به امنیت ملی وارد نمی‌شود، آرا، نظرات و جهت‌گیری‌های نمایندگان باید شفاف باشد، زیرا مردم می‌خواهند درباره عملکرد نمایندگانشان قضاوت کنند.

او خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند که نمایندگانشان وظیفه نمایدنگی خود را به درستی انجام داده‌اند یا اینکه به دنبال بهره‌برداری‌های شخصی خود بوده‌اند، به طور کلی مردم با توجه به آرا قضاوت می‌کنند.

فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه شفافیت آرا نمایندگان مسئله مهمی است، تصریح کرد: یکی از فاکتورهای دموکراسی شفافیت آرا و نظرات سیاستمداران به ویژه نمایندگان مجلس است، زیرا به آنها وکالت دادند و از این سو باید بدانند که نمایندگان خود چه فعالیتی داشته‌اند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در واکنش به مخالفت برخی نمایندگان اصلاح‌طلبان مجلس با طرح شفافیت آرا، تصریح کرد: نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس شاید مردم را غریبه می‌دانند یا اینکه در مجلس اهداف و اغراض دیگری را دنبال می‌کنند، ما در حال حاضر درگیر مسائلی مانند برجام هستیم که اصلاح‌طلبان می‌خواهند مردم چیزی در این باره ندانند.

سجادی با بیان اینکه مخالفت برخی نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس به دلیل انتخابات پیش رو با طرح شفافیت آرا مخالفت می‌کنند، گفت: اصلاح‌طلبان می‌خواهند در انتخابات پیش رو مجلس به مردم بگویند ما پیگیر خواسته‌های شما هستیم، در صورتی که اینگونه نیست. اصلاح‌طلبان در جایی که نباید آرای خود را مخفی کنند به مخفی‌کاری می‌پردازند که این مسئله فریب سیاسی هم محسوب می‌شود.

او با بیان اینکه عدم شفافیت آرای نمایندگان مجلس با معیارهای دموکراسی‌های کشورهای دیگر هم سازگار نیست، تصریح کرد: مردم کشورهای دیگر می‌خواهند بدانند که نمایندگانشان به چه طرح‌هایی رای مثبت و به چه طرح‌هایی رای منفی داده‌اند، این حق مردم ما هم است که نسبت به نظرات نمایندگانشان اطلاع داشته باشند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری خاطرنشان کرد: نظام سیاسی کشور ما مردم سالاری دینی است که این مسئله مزید بر علت است تا نمایندگان مجلس مخفی‌کاری نداشته باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها