لایحه ساماندهی صنایع آلاینده دیزل در تهران تصویب شد

اعضای شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری تهران را به ساماندهی صنایع آلاینده دیزل در محیط های کارگاهی و عمرانی شهر تهران ملزم کردند.

لایحه ساماندهی صنایع آلاینده دیزل در تهران تصویب شد
کد خبر: 341056
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۴ ۱۱:۲۵:۳۲

اعتمادآنلاین| ‌ لایحه ساماندهی صنایع آلاینده دیزل در محیط های کارگاهی و عمرانی شهر تهران در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت که در نتیجه پس از ارائه گزارش توسط زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با 19 رأی موافق و 1 رأی مخالف به تصویب رسید.

زهرا صدر اعظم نوری درباره ضرورت پرداختن به این لایحه گفت: منابع آلاینده شهر تهران منابع متحرک و ثابت هستند که سهم این آلاینده ها، آلاینده های متحرک 80 تا 85 درصد و آلاینده های ثابت 15 تا 20 درصد است. البته در بحث آلودگی، آلودگی های هوا، خاک، صوت و نور نیز داریم.

وی با اشاره به قانون های پاک، افزود: در مواد 2-6-17-29 قانون هوای پاک، تکالیفی مشخصی برای دستگاه ها در قالب الزاماتی تهیه شده است که این دستگاهها در جهت کنترل و کاهش الودگی ها اقدام کنند. برای مثال در ماده 6 به موضوع عملکرد خودروها در زمینه فنی - ایمنی و کنترل آلاینده ها، هوا و صدا بحث شده است یا در ماده 18 درباره آلایندگی هوا و میزان این آلایندگی و تدابیر مربوط به آن، مواردی بیان شده است.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری تهران نیز از قانون هوای پاک تمکین میکند، اعلام کرد: در دو سال گذشته در راستای کاهش آلودگی هوا، مدیریت شهری نیز به اندازه سهم خود برنامه هایی برای کاهش آلودگی هوا داشته است. همچنین در قالب برنامه 5 ساله سوم نیز اقداماتی تعریف شده است. این اقدامات در راستای کاهش آلایندگی هاست.

صدراعظم نوری با بیان اینکه در اسفند ماه سال 95، شهرداری تهران به ساماندهی موتورهای دیزل با کاربرد زمینی، ماشین آلات عمرانی و ناوگان حمل و نقل عمومی و شهری را مصوب کرد، تصریح کرد: پیرو این مصوبه لایحه مذکور (ساماندهی صنایع آلاینده دیزل در محیط های کارگاهی عمرانی شهر تهران) تهیه و به شورای شهر ارسال شد. هدف از این لایحه نیز کنترل آلودگی های ناشی از موتورهای دیزل و ماشین آلات شهری است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با قرائت ماده واحده این لایحه و زیر ماده های آن به دستورالعمل کنترل و کاهش آلودگی ماشین آلات و موتورهای دیزلی در پروژه های عمرانی و شهری ابراز امیدواری کرد تا منابع متحرک که بیشترین آلایندگی را در شهر تهران دارند، کنترل شوند.

وی یادآور شد: در کنار کنترل منابع متحرک باید به موارد دیگر یعنی آلاینده های مربوط به ژنراتورهایی که برای ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد که علاوه بر آلودگی هوا، آلودگی صوتی ایجاد می کند نیز چاره ای اندیشیده شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها