دستمالچیان، سفیر پیشین ایران در لبنان:

از نظر ایران باید تمام تعهدات درون و برون برجام اجرا شوند

احمد دستمالچیان، سفیر پیشین ایران در لبنان، گفت: به شرط آن‌که تحریم‌ها کنار گذاشته شود شاید حرکت به سمت مذاکرات امکان‌پذیر باشد.

از نظر ایران باید تمام تعهدات درون و برون برجام اجرا شوند
کد خبر: 341157
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۴ ۱۳:۴۵:۰۱

اعتمادآنلاین| احمد دستمالچیان، سفیر پیشین ایران در لبنان، در نشست خبری تحلیلی "مذاکره مجدد با آمریکا، راهگشا یا بن بستی دیگر" که در محل دفتر مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان برگزار شد، گفت: اروپایی ها نیازمند آن هستند که برجام حفظ شود چون مسائل امنیتی برای آنها مهم است و این نگرانی برای آنها جدی است از این رو مکرون سعی دارد برجام و ساختار آن را حفظ کند.

وی ادامه داد: اما آنچه برای ایران مهم است اینکه تمام تعهدات درون و برون برجام اجرا شوند از جمله بندهایی که مهم است فروش نفت ایران است و دریافت پول و نقل و انتقال مالی. البته هنوز نتایج این مذاکرات مشخص نیست اما مذاکرات وسیعی در حال انجام است که اگر به نتیجه برسد احتمالا ادامه جلسات در نیویورک خواهد بود و پیش بینی شده ملاقات هایی باشد.

این دیپلمات پیشین کشورمان اظهار کرد: برجام یک توافق دو طرفه است و ایران تمام تعهداتش را نجام داده اگر دیگران تعهداتشان را نجام دهند ایران هم باقی می ماند اما اگر این اتفاق نیفتاد ایران هم به طور تدریجی از برجام خارج خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها