کد خبر: 341161
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۴ ۱۳:۵۱:۳۲
| |

رامشی، مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان تهران:

برای اراضی و املاکی که مستثنیات است سند صادر می شود

عبدالحسین رامشی، مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان تهران، در رابطه با صدور سند برای املاک و اراضی در شهرک باستی هیلز لواسان گفت: برای اراضی و املاکی که مستثنیات است سند صادر می شود.

برای اراضی و املاکی که مستثنیات است سند صادر می شود
کد خبر: 341161
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۴ ۱۳:۵۱:۳۲

اعتمادآنلاین| عبدالحسین رامشی، مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان تهران، در حاشیه مراسم تودیع و معارفه تعدادی از مدیران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در جمع خبرنگاران در ارتباط با اراضی و ویلاهای باستی هیلز گفت: برای اراضی و املاکی که مستثنیات است سند صادر می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا همه ویلاهای ساخته شده در باستی هیلز دارای سند هستند، بیان کرد: همه آنها خیر، البته تعداد دقیق را نمی دانم اما چیزی که در محدوده مستثنیات بوده برابر مقررات سند مالکیت صادر شده است. یک قسمتی اراضی موقوفه بوده که با اشخاص قرارداد بسته شده و قسمتی نیز اراضی ملی است که سند آن را به دولت می دهیم و دولت اگر واگذار کند در اختیارات ما نیست.

رامشی افزود: در مورد ساخت و ساز در اراضی ملی اطلاعی ندارم، در قسمت پایین دست که اراضی مستثنیات بوده طبق قانون سند صادر شده است و مالکین اولیه از دهه 40 سند گرفتند و بعد انتقال دادند و آخرین مالکش هم آقای مطهری نامی بوده که سند گرفته است.

وی گفت: برای اراضی ملی در استان تهران حدود 96 درصد سند مالکیت صادر کردیم از این تعداد حدود 30 درصد در بانک کاداستر جانمایی و تثبیت شده است. برابر قانون 9 ماده حدنگار سازمان‌ها باید ظرف دو سال اسناد مالکیتشان را به روز و تک برگ کنند و بسیاری از سازمان‌ها اقدام نکردند که پیگیر این موضوع با همکاری معاونت استانداری و معاونت پیشگیری از وقوع جرم هستیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها