معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران خبر داد:

تصویب طرح پیشگیری و مقابله با مظاهر علنی فساد در استان تهران

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران با اشاره به لزوم مقابله با آسیب‌های اجتماعی از پیگیری تصویب طرح پیشگیری و مقابله با مظاهر علنی فساد در استان تهران خبر داد.

تصویب طرح پیشگیری و مقابله با مظاهر علنی فساد در استان تهران
کد خبر: 341176
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۴ ۱۴:۱۷:۳۵

اعتمادآنلاین| ‌ شکرالله حسن بیگی در ششمین جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان تهران با اشاره به ضرورت مقابله و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اظهارکرد: بر اساس ماده 80 قانون برنامه ششم به صراحت پیشگیری و مقابله با پنج آسیب اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، کودکان کار و مفاسد اخلاقی مطرح شده است.

وی افزود: بند 2 قانون تقسیم کار ملی موضوع اعتیاد را مطرح می‌کند و بند 4 نیز به موضوع مفاسد اخلاقی می پردازد که هر کدام از این آسیب‌ها متولی خاص خود را دارد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران ادامه داد: در جلسه‌ای که دادستان تهران تشکیل داده طرح پیگیری و مقابله با مظاهر علنی فساد مطرح و قرار شد این طرح در کارگروه اجتماعی استان تهران مطرح شود تا به عنوان مصوبه کارگروه قلمداد و هر سه ماه یک بار عملکرد دستگاه‌ها در این زمینه ارائه شود.

حسن بیگی با اشاره به یک هدف اصلی و 9 هدف فرعی این طرح تصریح کرد: جرایم و ناهنجاری‌های اجتماعی این طرح در قالب 21 جرم احصا شده است و بر اساس آن 18 دستگاه اجرایی متولی هستند و بقیه دستگاه‌ها به عنوان معین کمک می کنند و در مجموع 241 وظیفه بر عهده این 18 دستگاه قرار داده شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، وی در پایان خاطرنشان کرد: نظرات دستگاه‌های استان در مورد این طرح احصا و بررسی می‌شود تا بتوانیم به طرح جامعی برسیم و زمینه اجرایی و عملیاتی شدن آن در استان فراهم شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها