حدادعادل، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

صدام حسین و نتانیاهو، پدر منافقین بودند؛ نه آیت‌الله طالقانی/ انقلاب ما به دلیل از دست دادن شخصیت‌های بزرگ خسارت دیده است

غلامعلی حدادعادل، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: منافقین به آیت‌الله طالقانی «پدر» می‌گفتند. چطور کسانی که در دوره‌های گوناگون پدر‌های متفاوتی از جمله صدام حسین، نتانیاهو و ترامپ داشتند، آیت‌الله طالقانی را پدر می‌نا‌میدند؟

صدام حسین و نتانیاهو، پدر منافقین بودند؛ نه آیت‌الله طالقانی/ انقلاب ما به دلیل از دست دادن شخصیت‌های بزرگ خسارت دیده است
کد خبر: 341201
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۴ ۱۴:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| چهلمین مراسم بزرگداشت آیت‌الله طالقانی که با حضور مهدی طالقانی، فرزند وی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما، همراه بود با سخنرانی غلامعلی حداد عادل، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، برگزار شد.

غلامعلی حدادعادل، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، طی سخنانی در این مراسم گفت: انقلاب ما به دلیل از دست دادن شخصیت‌های بزرگ خسارت دیده است و در نخستین سال انقلاب دو شخصیت بزرگ را از دست دادیم که جای خالی آنها هیچ وقت پُر نشد. آیت الله مطهری و طالقانی از این دو شخصیت بزرگ هستند. اهمیت این خسارت به این جهت بود که درست در زمانی که نیاز به این بزرگان داشتیم آنها را از دست دادیم.

وی ادامه داد: من توفیق نداشتم در مدت طولانی از محضر ایشان بهره ببرم. در سال 42 دانشگاه تهران پذیرفته شدم، آیت الله طالقانی به زندان 10 ساله محکوم شد و بعد از آزادی از زندان نیز دوباره زندانی و تبعید شد. من در سال 43 دانشجو بودم. خواهر آیت الله طالقانی فوت کردند و من برای عرض تسلیت به آن بزرگوار از دانشجویان یک تومان یک تومان جمع کردم و با هزینه 80 تومان آگهی تسلیتی در روزنامه اطلاعات چاپ کردیم.


حداد عادل گفت: مراسم عروسی دختر آیت الله مطهری جمعی از دوستان از جمله آیت الله طالقانی شرکت کردند من در آن جلسه به میزان علاقه آیت الله مطهری به آیت‌الله طالقانی پی بردم.

وی ادامه داد: در دوران کارشناسی ارشد در شیراز تفسیر «پرتوی از قرآن» را برای دانشجویان تدریس می‌کردم. پدر ایشان ابوالحسن طالقانی روحانی فرزانه‌ای بود. امام بعد از فوت آیت الله طالقانی در پیام خود ایشان را از پرهیزکاران دانست که در محضر بزرگانی مانند موسس حوزه علمیه قم و آیت الله سید ابوالحسن کسب فیض کرد.

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با اشاره به زمان سنجی آیت‌الله طالقانی گفت: ایشان دوران کودکی و جوانی خود را بعد از مشروطه گذرانده بود. از آغاز جنبش مشروطه تا تبعید رضاخان از ایران 35 سال طول کشید. آقای مطهری در توصیف این دوره زمانی می‌گوید: در چنین بازه زمانی اسلام در ایران سخت ترین دوره خود را طی کرده است. طالقانی در این زمان تشخیص داد هم وارد مبارزه سیاسی علیه استبداد شود و هم در جنبه فکری از حقایق اسلامی دفاع کند.

وی در ادامه با برشمردن ویژگی‌های آیت‌الله طالقانی، او را از جمله مومن، بی‌اعتنا به دنیا، عدالتخواه، آزادیخواه، مردم‌گرا، سخت‌کوش، متفکر، قرآن شناس و نهج البلاغه شناس به شمار آورد و گفت: آیت‌الله طالقانی در سخنرانی خود در تفسیر قرآن می‌گفت: شاه چون فرعون بود، من دوست دارم او در مصر دفن شود و آن زمان شاه زنده بود و این پیش بینی آیت‌الله طالقانی تحقق پیدا کرد.

حداد عادل در پایان سخنان خود گفت: ما نباید اجازه بدهیم آقای طالقانی را مصادره کنند. البته فردی که بزرگ شد همه خود را به او می‌چسبانند. منافقین به آیت الله طالقانی «پدر» می‌گفتند. چطور کسانی که در دوره‌های گوناگون پدر‌های متفاوت از جمله صدام حسین، نتانیاهو و ترامپ داشتند آیت الله طالقانی را پدر می‌نا‌میدند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها