کد خبر: 341203
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۴ ۱۵:۰۰:۱۵
| |

محمد کاظمی نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس با اشاره به نقض حقوق بشر در کشمیر:

خشونت و تبعیض علیه مسلمانان در هیچ کشوری پسندیده نیست

کاظمی با اشاره به نقض آشکار حقوق بشر در موضوع مسلمانان هند و سکوت مجامع مدعی حقوق بشر و حقوق شهروندی ، خاطرنشان کرد: سرکوب ،خشونت و تبعیض  علیه مسلمانان نه تنها در کشور هند،بلکه در هیچ کشوری پسندیده نیست.

خشونت و تبعیض علیه مسلمانان در هیچ کشوری پسندیده نیست
کد خبر: 341203
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۴ ۱۵:۰۰:۱۵

اعتمادآنلاین| نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس گفت:علاوه بر جمهوری اسلامی دیگر کشورهای مسلمان و غیرمسلمان دنیا، در موضوع کشمیر باید همت کنند و به کمک مردم بیایند.

محمد کاظمی، با اشاره به موضوع حبس،کشتار و شکنجه مردم کشمیر توسط هزاران نظامی هندی و نقض آشکار حقوق بشر در این منطقه، گفت:در حال حاضر مردم مسلمان از برگزاری نماز جماعت و نماز جمعه منع می‌شوند و به دلیل بسته شدن مسیرهای مواصلاتی دارو و اقلام مورد نیاز به کشمیر نمی‌رسد.

وی افزود:همانطور که در رسانه ها نیز منعکس شده، باوجود مخالفت دولت هند و تلاش برای جلوگیری از برگزاری دسته های عزاداری مردم کشمیر،نظامیان هندی با یورش به عزاداران حسینی ،افراد را بازداشت و آنها را مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند.

نماینده مردم ملایر در مجلس با اشاره به موضوع عدم تابعیت به مسلمانان هند از سوی دولت مرکزی هندوستان در ایالت آسام، مطرح کرد: در دنیای امروز این مسائل پسندیده نیست، بالاخره آن هایی که در کشور هند زندگی می کنند، در این مملکت به دنیا آمده و یا زندگی کرده اند پس این برخوردهای تبعیض آمیز چه دلیلی دارد.

عضو فراکسیون امید مجلس تاکید کرد: مقامات مسئول در نهاد ریاست جمهوری و مقامات عالی کشور صحبت هایی با نخست وزیر هندوستان انجام دهند و امیدوارم این مشکلات حل شود؛ در این شرایط این رفتارها زیبنده دولت هند نیست و در دنیایی هستیم که نمی توان حقوق بشر را نادیده گرفت.

خشونت و تبعیض علیه مسلمانان در هیچ کشوری پسندیده نیست

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به لزوم همکاری هلال احمر و صلیب سرخ با مردم هند و پاکستان در موضوع کشمیر، تاکید کرد: علاوه بر جمهوری اسلامی دیگر کشورهای مسلمان و غیرمسلمان دنیا،در موضوع کشمیر باید همت کنند و به کمک مردم بیایند،الان واقعا زندگی آنها مختل شده است به دلیل نگاه تبعیض آمیزی که به مسلمانان می شود و امیدواریم که رعایت شود.

وی با اشاره به نقض آشکار حقوق بشر در موضوع مسلمانان هند و سکوت مجامع مدعی حقوق بشر و حقوق شهروندی ، خاطرنشان کرد: سرکوب ،خشونت و تبعیض علیه مسلمانان نه تنها در کشور هند،بلکه در هیچ کشوری پسندیده نیست. هرکسی که در سرزمینی زندگی می کند،منهای گرایش‌های فکری، مذهبی، نژادی و سیاسی متعلق به این سرزمین است،آنها شهروند هندوستان هستند و بایستی منهای سایر وابستگی ها به عنوان شهروندان هند با آنها برخورد شود و مشکلاتی برای آنها درست نشود.

نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس همچنین با اشاره به موضوع مسلمانان آسام نیز مطرح کرد: ایالت آسام، یکی از فقیرترین ایالت‌های هند است،هندی‌ها مدعی هستند که بسیاری از ساکنان ایالت آسام خارجی هستند و از کشورهای همسایه مانند بنگلادش به آنجا مهاجرت کرده اند تا شغل‌و زمین‌های آنها را تصاحب کنند ولی این رفتار پسندیده نیست و باید از آنها استفاده کرد و ملاک توانمندی و شایستگی آنها باشد.

گفتنی است؛ جمعیت هلال احمر کشور در نامه ای به هلال احمر هند و پاکستان برای کمک به غیر نظامیان آسیب دیده کشمیر اعلام آمادگی کرده است.

منبع: خانه‌ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها