کد خبر: 341220
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۴ ۱۵:۲۰:۳۴
| |

سیدمهدی طالقانی، فرزند آیت الله طالقانی: 

انقلاب سهم پشت میزنشینان نیست

سیدمهدی طالقانی، فرزند آیت الله طالقانی، گفت: انقلاب اسلامی سهم جنوب شهری‌ها است که با خون خود از انقلاب دفاع کردند ولی عده ای به میزهایشان چسبیده‌ و به دنبال سهم خواهی از انقلاب بودند.

انقلاب سهم پشت میزنشینان نیست
کد خبر: 341220
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۴ ۱۵:۲۰:۳۴

اعتمادآنلاین| آیین بزرگداشت چهلمین سالگرد ارتحال ملکوتی آیت الله سیدمحمود طالقانی ظهر امروز با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش، خانواده آیت‌الله طالقانی و جمعی از مسؤولان و خانواده‌های شهدا در کنار مزار ایشان در قطعه 17 بهشت زهرا (س) برگزار شد.

سید مهدی طالقانی فرزند آیت الله طالقانی در این مراسم به بیان خاطراتی از مرحوم پدرش پرداخت و گفت: آیت الله طالقانی در نماز جمعه آخرش تمام مشکلات و دلخوری‌هایش از گروه‌های مختلف و کسانی که سهمی در انقلاب نداشتند ولی ادعای سهم بیشتری می‌کردند را بیان کرد.

وی افزود: آیت الله طالقانی معتقد بود این انقلاب مال جنوب شهری‌ها است که از جنوب تهران حرکت کردند و با خون خود از انقلاب دفاع کردند ولی عده‌ای به میزهایشان چسبیده‌ بودند و به دنبال سواستفاده و سهم خواهی از انقلاب بودند.

سید مهدی طالقانی گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی، مهدوی‌کنی و پدرم در زمان رژیم پهلوی در زندان اوین کنار هم بودند که هر بار برای ملاقات می‌رفتیم می‌دیدیم که نسبت به هدایت انقلاب هم‌فکری می‌کنند.

آیت الله سید محمود علایی طالقانی در سال 1326ق (اسفند 1289ش) در روستای گلیرد طالقان متولد و در سحرگاه 19 شهریور 1358شمسی به دیدار معبود شتافت، این عالم مجاهد و نستوه در دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی با رژیم طاغوت مبارزه کرد و سال‌ها زندانی شد.

اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت آیت الله طالقانی برگزار شد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها