مذاکره مستقیم و معامله جدید با آمریکا به صلاح نیست

عضو فراکسیون امید مجلس با تاکید بر انتخاب درست کاهش گام به گام تعهدات برجام، گفت: معامله یا مذاکره جدید با آمریکا جمهوری اسلامی ایران را به چالش می‌کِشاند.

مذاکره مستقیم و معامله جدید با آمریکا به صلاح نیست
کد خبر: 341236
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۴ ۱۵:۳۵:۲۸

اعتمادآنلاین| جلیل رحیمی جهان‌آبادی، در خصوص پیشنهاد معامله جدید با آمریکا در چارچوب«حقوق هسته‌ای در برابر تعهدات هسته‌ای»، گفت: آمریکایی‌ها با وجود اعمال تحریم‌های گسترده و فشارهایی بسیار به ملت ایران، در موضع ضعف نسبت به ما قرار دارند. آنها در مقابل پیشنهاد ایران و تلاش فرانسوی‌ها نیز موضع منفعلانه‌ای را در پیش گرفته‌اند لذا این فرآیند نشان می‌دهد که ایران مسیر درست کاهش گام به گام تعهدات هسته‌ای را در اتخاذ کرده است.

مذاکره مستقیم و معامله جدید با آمریکا به صلاح نیست

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مذاکره مستقیم و معامله جدید با آمریکا به صلاح نیست به ویژه در شرایطی که آمریکایی‌ها به دنبال اثبات این هستند که برجام یا هر مذاکره یا اقدام در قبال فعالیت هسته‌ای ایران بدون توافق آمریکا عملی نیست.

وی افزود: ایران با تلاش فراوان همه هزینه‌ها را پرداخت و فشارها را تحمل کرده تا نشان دهد که این روند بدون آمریکا می‌تواند تداوم داشته باشد، همچنین ثابت شده که ایران تاب و تحمل بسیار در مقابل فشارهای تحریمی را دارد.

ترامپ برای جلب نظر عموم مردم در انتخابات باید به ایران امتیاز دهد

رحیمی جهان‌آبادی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هم‌اکنون در شرایط بهتری نسبت به سال‌های گذشته قرار دارد، یادآور شد: ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دست خالی است اما در مقابل ایران در وضعیت بهتری قرار خواهد گرفت زیرا ترامپ برای جلب نظر عموم مردم باید به ایران امتیاز دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ضمن مخالفت با خروج ایران از برجام، گفت: تعلیق ان‌پی‌تی نیز به مصلحت نیست زیرا در این صورت فضای روانی را در اختیار آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها قرار می‌دهد و ایران را در شرایط ضعف قرار داده و به چالش می‌کِشاند. در واقع خروج از برجام و تعلیق ان‌پی‌تی افکار عمومی را علیه ایران منسجم می‌کند و جمهوری اسلامی را در مظان اتهام قرار خواهد داد.

ضرورت ادامه مسیر کاهش تعهدات برجام

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران باید مسیر کاهش تعهدات برجام را ادامه دهد و در کنار آن به مذاکره با طرف‌های اروپایی برجام بپردازد تا آمریکا مجبور به پذیرش شرایط ما شود. این روند آغاز شده به تصمیم شورای عالی امنیت ملی و مبتنی بر پایه‌های معقولی است.

گفتنی است، حسین موسویان مذاکره کننده اسبق هسته‌ای و استاد دانشگاه پرینستون آمریکا پیشنهاد کرده به جای سیاست فعلی «خروج گام به گام از برجام» باید بلادرنگ از برجام خارج شده و همزمان عضویت خود در معاهده عدم اشاعه هسته‌ای (ان پی تی) را به تعلیق درآورده و سپس با ترامپ در مورد یک معامله «حقوق هسته‌ای در برابر تعهدات هسته‌ای» درچارچوب معاهده ان پی تی وارد مذاکره مستقیم شود. نتیجه این مذاکرات هم باید این باشد که امریکا تمام تحریم‌های مرتبط با موضوع هسته‌ای را لغو کند و متقابلاً ایران تمام تعهدات هسته‌ای در چارچوب ان پی تی را بپذیرد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها