کد خبر: 341258
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۴ ۱۵:۵۷:۴۰
| |

رضا اردکانیان وزیر نیرو:

وام روسیه برای احداث نیروگاه سیریک هرمزگان تمدید شد

وزیر نیرو از تمدید وام دولتی روسیه برای احداث نیروگاه 1400 مگاواتی در منطقه سیریک هرمزگان خبر داد.

وام روسیه برای احداث نیروگاه سیریک هرمزگان تمدید شد
کد خبر: 341258
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۴ ۱۵:۵۷:۴۰

اعتمادآنلاین| رضا اردکانیان وزیر نیرو ظهر امروز در دیدار «سرگئی استورچاک» معاون وزیر دارایی فدراسیون روسیه که در تهران برگزار شد، گفت: قرارداد استفاده از وام یک میلیارد و 200 میلیون یورویی دولت روسیه برای احداث نیروگاه یک میلیارد و 400 میلیون یورویی سیریک هرمزگان به دلیل طولانی شدن تشریفات عملیاتی نیازمند یک الحاقیه برای تمدید مدت قرارداد بود که این الحاقیه امروز بین وزارت دارایی روسیه و وزارت امور اقتصادی و دارایی ایران امضا شد.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود حداکثر تا دو ماه آینده تجهیز کارگاه مربوطه شروع شود و این پروژه، مسیر اجرایی خود را آغاز کند.

اردکانیان گفت: علاوه بر این پروژه های دیگری هم با روسیه داریم که از جمله آنها استفاده از وام دولتی روسیه برای برقی کردن راه آهن اینچه برون- گرمسار است که تامین مالی این پروژه نیز باید همین مسیر را طی کند که مقداری نسبت به پروژه نیروگاه سیریک عقب‌تر است.

وزیر نیرو با بیان اینکه امید است این پروژه نیز تا پایان امسال اجرایی شود، ادامه داد: علاوه بر این، دو پروژه توسعه یکی از نیروگاه های آبی ایران و بازتوانی یکی از نیروگاه های حرارتی در دستور کار قرار دارد که مذاکرات و قرارداد آنها به امضا رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: امروز وزارت دارایی روسیه اعلام کرد مشکلی برای تامین مالی این طرح ها وجود ندارد و انتظار می رود آنها هم به زودی اجرایی شوند و این دو پروژه، حدود 650 تا 700 میلیون اعتبار خواهند داشت.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها