کد خبر: 341269
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۴ ۱۶:۰۹:۰۲
| |

ایرانی‌سازی صنعت قهوه، فرصتی برای تولیدکنندگان داخلی

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی ایران، رونق شرکت‌های فرآوری قهوه در ایران را فرصتی ویژه برای ایرانی‌سازی این صنعت برشمرد.

ایرانی‌سازی صنعت قهوه، فرصتی برای تولیدکنندگان داخلی
کد خبر: 341269
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۴ ۱۶:۰۹:۰۲

اعتمادآنلاین| بهمن حسین زاده در حاشیه افتتاح اولین جشنواره قهوه ایران این نمایشگاه را فرصت مغتنمی برای معرفی کالای ایرانی به جهانیان دانست و گفت: واردات قهوه خام از آمریکای جنوبی و آسیای جنوب غربی زمینه را برای همکاری بیشتر با این کشورها فراهم ساخته است.

وی بر ضرورت حمایت از این صنعت نوپا در کشور تاکید کرد و اظهارداشت: فرآوری قهوه در ایران و بسته بندی آن نیز موجب ایرانی‌سازی این محصول شده و صادرات این کالای ایرانی‌سازی شده موجب رونق صنعت بسته‌بندی کشور می‌شود.


سومین نمایشگاه و جشنواره بین المللی قهوه ایران با حضور شرکت‌های داخلی و نمایندگان کشورهای خارجی از ایتالیا، ترکیه، اسپانیا، هلند، فرانسه، سوئیس، امارت متحده عربی و ساحل عاج از 22 تا 25 شهریور ماه هر روز از ساعت 10 تا 18 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران در حال برگزاری است.

در این نمایشگاه انواع ماشین آلات رست و فرآوری قهوه، انواع ماشین آلات کافی‌شاپ، انواع قهوه فوری و برندهای معتبر داخلی جهانی قهوه، انواع صنایع، دستگاه ها و تجهیزات تولید و عرضه قهوه و چای از جمله انواع دانه قهوه، دستگاه قهوه ساز اتوماتیک خانگی، ماشین آلات ودستگاه های قهوه ساز صنعتی تمام اتوماتیک، انواع دستگاه آسیاب قهوه، ماشین ها و دستگاه های بسته بندی پودر قهوه و همچنین خط تبدیل و تولید قهوه و چای در معرض دید علاقه مندان قرار دادند.


در این نمایشگاه توضیحاتی درباره مواد اولیه و نحوه آماده سازی انواع قهوه شامل، قهوه های دمی، اسپرسو، نوشیدنی های قهوه دار، کاپوچینو، لاته، آمریکانو و دیگر قهوه های مصرفی در ایران و جهان توسط مدرسین و باریستاهای بین المللی ارائه می شود.


معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و سرمایه‌پذیری در صنعت قهوه کشور، جایگزینی واردات در این صنعت، افزایش سهم صادرات در بازارهای جهانی، شناسایی و معرفی ظرفیت‌های داخلی و آشنایی با آخرین دستاوردهای فنی و عملی روز دنیا از مهم ترین اهداف برگزاری سومین نمایشگاه و جشنواره بین المللی قهوه ایران است.


برگزاری مسابقات رست قهوه در محیط نمایشگاه و همچنین ارائه آموزش تهیه انواع مختلف قهوه در غرفه های نمایشگاه به شهروندان از دیگر برنامه های جانبی این نمایشگاه اعلام شده است.


در این رویداد بین المللی علاوه بر شرکت‌ها و موسسات و صاحبان صنایع قهوه از کشورمان، متخصصان آموزش قهوه از انجمن قهوه اروپا و ترکیه برای آموزش و پایه گذاری آکادمیک و علمی هنر، صنعت قهوه در گرایش های مختلف مانند: باریستا، برشتن (رست)، هنرشیر و قهوه در کشورمان حضور دارند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها