کد خبر: 341272
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۴ ۱۶:۱۱:۰۱
| |

رئیس قرارگاه ویژه اربعین حسینی مرز خسروی:

1400 نفر از مرز خسروی عازم کربلا شدند

از زمان بازگشایی مرز خسروی تا روز گذشته در مجموع 1400 نفر از مرز خسروی عازم کربلا شده‌اند.

1400 نفر از مرز خسروی عازم کربلا شدند
کد خبر: 341272
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۴ ۱۶:۱۱:۰۱

اعتمادآنلاین| مرز خسروی به‌عنوان قدیمی‌ترین مرز اعزام زائران به عتبات و نزدیکترین مرز به کربلا امسال بعد از چندین سال میزبان زائران اربعین حسینی(ع) است و این در حالی است که زیرساخت‌های لازم از چند سال گذشته برای این میزبانی فراهم شده است.

مرز خسروی شمالی‌ترین و قدیمی‌ترین مرز اعزام زائران به عراق است و به همین دلیل امکانات بیشتری نسبت به سایر پایانه‌های مرزی عراق دارد و از طرفی نزدیکترین نقطه از کشور به بغداد، کربلا، کاظمین و سامرا است و این فاصله در مقایسه با سایر مرزها یک ظرفیت برای استان کرمانشاه به‌ویژه مردم قصرشیرین محسوب می‌شود.


تردد روزانه 170 زائر از مرز خسروی

جعفر همتی، رئیس قرارگاه ویژه اربعین حسینی مرز خسروی از تردد پرشمار زائران کربلا از این مرز در چند روز گذشته خبر داد و اظهار داشت: روزانه بیش از 150 تا 170 زائر کربلا از مرز خسروی عبور کرده‌اند.

همتی عنوان کرد: در مجموع شمار زائران عبور کرده از این مرز از روز بازگشایی تاکنون به بیش از 1400 نفر رسیده است.

رئیس قرارگاه ویژه اربعین حسینی در مرز خسروی افزود: بیشترین مراجعه زائران به مرز خسروی به شکل انفرادی بوده و در مجموع چهار کاروان نیز از این مرز عبور داشته‌ند.

همتی گفت: امنیت تردد زائران در آن سوی مرز خسروی به طور کامل برقرار بوده و امکانات و تجهیزات لازم برای سهولت عبور و تردد زائران از این مرز فراهم شده است.

مشکلی برای تردد زائران اربعین در خسروی وجود ندارد

مرادعلی تاتار فرماندار قصرشیرین در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به اینکه‌ مرز خسروی باز است و زائران بدون هیچ مشکلی در حال تردد هستند اظهار داشت: اتوبوس‌ها به تعداد زیاد در مرز وجود دارند و در حال جابه‌جایی مسافران هستند.

وی با بیان اینکه برای تردد زائران در خاک عراق نیز مشکلی وجود ندارد عنوان کرد: رفت و آمد در مرز خسروی روال عادی را طی می‌کند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها