کد خبر: 341325
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۵ ۰۸:۱۱:۵۱
| |

«قیس سعید» و «نبیل القروی» به دور دوم انتخابات تونس راه یافتند

در پی نتایج نظرسنجی‌های انجام‌شده، دو کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری تونس که خودشان را مخالف نظام این کشور معرفی می‌کنند، اعلام کردند احتمال راهیابی آنها به دور دوم انتخابات وجود دارد.

«قیس سعید» و «نبیل القروی» به دور دوم انتخابات تونس راه یافتند
کد خبر: 341325
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۵ ۰۸:۱۱:۵۱

اعتمادآنلاین| قیس سعید و نبیل القروی، دو کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری تونس اعلام کردند با وجود استقبال ضعیف از دور اول انتخابات احتمال راهیابی آنها به دور دوم وجود دارد.

طبق این گزارش، نظرسنجی‌های مرکز نظرسنجی «سیگما کونسای» و «ایمرود» نشان می‌دهند که در انتخابات ریاست جمهوری تونس، قیس سعید با کسب 19 درصد آرا در صدر قرار دارد و پس از آن نبیل القروی با کسب 15 درصد مجموع آرا دوم است.

این نتایج اگر درست باشند، یک زلزله انتخاباتی خواهد بود، چراکه این اتفاق طبقه سیاسی را که از زمان انقلاب 2011 وجود داشته جابجا می‌کند و کشور را در بلاتکلیفی قرار می‌دهد.

انتخابات تونس

کمیسیون عالی انتخابات تونس قرار است که نتایج اولیه را روز سه‌شنبه اعلام کند.

همچنین کمیسیون عالی انتخابات تونس اعلام کرد که میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور که یکشنبه برگزار شد 45.02 درصد بوده و بیش از هفت میلیون رای دهنده در این انتخابات مشارکت کردند.

در همین راستا، نبیل بفون، رئیس کمیسیون عالی انتخابات تونس در این باره گفت: نسبت مشارکت قابل قبول است و امیدوار بودیم که بیشتر باشد.

این در حالی است که در انتخابات 2014 نسبت مشارکت 64 درصد بود.

برگزاری این انتخابات در واقع برای ماه نوامبر (دو ماه دیگر) برنامه ریزی شده بود اما به دلیل مرگ باجی قائد سیسی، رئیس‌جمهوری پیشین تونس که 92 سال داشت، تاریخ برگزاری انتخابات جلو افتاد. او پس از تظاهرات اعتراضی گسترده در این کشور و کنار رفتن زین‌العابدن بن علی، به دنبال برگزاری اولین انتخابات آزاد در سال 2014 قدرت را در دست گرفته بود. بن علی در پی اعتراضات مردم در سال 2011 سقوط کرد.

انتخابات تونس هر پنج سال یک بار برگزار می‌شود. ویژگی انتخابات کنونی این بود که برای اولین بار نامزدهای انتخاباتی در سه دور مناظره تلویزیونی شرکت و از مواضع خود دفاع کردند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها