معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران:

تردد کامیون‌ها در تهران، طی 2 هفته اول مهرماه ممنوع است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به ممنوعیت تردد کامیون‌ها از 6 تا 9 صبح در تهران در دو هفته اول مهر اشاره کرد و گفت: همیشه در مهر ترافیک افزایش و حتی به 40 درصد هم می‌رسد.

تردد کامیون‌ها در تهران، طی 2 هفته اول مهرماه ممنوع است
کد خبر: 341331
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۵ ۰۸:۲۷:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در نشست خبری درباره بازگشایی مدارس و تمهیدات شهرداری، اظهار داشت: همیشه در مهر ترافیک افزایش و حتی برخی روزها به 40 درصد هم می‌رسد. موضوع آلودگی هوا نیز در نیمه دوم سال تشدید می‌یابد لذا برنامه‌هایی در جهت پیشگیری از این موضوعات خواهیم داشت.

وی افزود: علاوه بر ممنوعیت تردد برای کامیونت‌ها در دو هفته اول مهر از 6 تا 9 صبح در تمام سطح شهر شهروندان نیز باید سفرهای خود را مدیریت کنند.

معاون شهردار از پیشنهاد تغییر ساعات کار ادارات و شناور شدن آن در صبح و بعدازظهر خبر داد و گفت: این موضوع در کاهش ترافیک موثر است.

پورسیدآقایی گفت: امسال با اجرای طرح جدید ترافیک میزان تردد خودروها کاهش می‌یابد البته درخواست دارم کارکنان دولتی و خصوصی ظرفیت 20 روز رایگان استفاده از طرح کاهش آلودگی هوا را به پس از دو هفته اول مهر موکول کنند.

وی بیان داشت: ترافیک را فقط شهرداری نمی‌تواند کنترل کند و مردم باید همکاری داشته باشند.

معاون شهردار تهران در ادامه گفت: در مهر امسال نسبت به سال گذشته دو خط جدید مترو به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شده و این مسئله به تسهیل به رفت و آمد در مهر ماه کمک می‌کند همچنین امروز برای اولین بار میزان اتوبوس‌های متوقف زیر 10 درصد رسیده و این در حالی است که سال گذشته 20 درصد اتوبوس‌های بی‌آر‌تی به دلیل کمبود قطعات و تعمیرات متوقف بود.

وی بیان داشت: در حال حاضر علاوه بر متوقف نبودن اتوبوس‌ها هیچ واگن و قطار مترو نیز به صورت متوقف نداریم و به عبارتی در ابتدای مهر قطار منتظر‌التعمیر وجود ندارد و با همه ظرفیت‌ها حمل و نقل انجام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: قطارهای جدید در خط 7 مترو مورد استفاده قرار گرفته و سرفاصله حرکت قطارها نیز کمتر خواهد شد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها